Do državnozborskih volitev še:

Tudi kralj banan financira Janševo televizijo

Razkrivamo: eden največjih financerjev propagandnega aparata SDS je tudi Izet Rastoder.

Avtor: Primož Cirman / Tomaž Modic / Vesna Vuković
sreda, 8. 12. 2021, 05:55


iza-login
Že pred zadnjimi volitvami nam je več virov zatrdilo, da Rok Snežič med domačimi poslovneži išče finančne vire za strankarsko televizijo SDS. Dokumenti razkrivajo, da ji je podjetje Rastoder takrat nakazalo 73.236 evrov. Na fotografiji njegov lastnik Izet Rastoder.
Vestnik.si

Bilo je 2. aprila lani, ko je Franca Breznika, takrat še državnega sekretarja na ministrstvu za notranje zadeve, zaradi prehitre vožnje ustavila policija. Alkotest je pokazal, da je imel v krvi 0,44 miligrama alkohola na liter izdihanega traka. Kot je pozneje medijem pojasnil Breznik, se je vračal z obiska v podjetju Derby, ki je v lasti Izeta Rastoderja. Tam se je po lastnih besedah dogovarjal o donaciji večje količine banan in čebule za občino Lenart v Slovenskih Goricah, od koder tudi sam prihaja.

Toda Breznik, danes poslanec SDS, je imel za obisk tudi druge, precej večje razloge. Rastoder je namreč eden večjih financerjev družbe Nova24TV, lastnice istoimenske televizije, ki širi propagando SDS. Do lani ji je skupaj nakazal več kot 122.000 evrov. Že pred zadnjimi parlamentarnimi volitvami leta 2018 se je v poslovnih in političnih kuloarjih govorilo, da Rastoder pomaga SDS pri gradnji njene medijske mreže. To zdaj potrjujejo dokumenti in podatki, ki smo jih pridobili med novinarsko preiskavo finančnih tokov med SDS, njenimi mediji in različnimi podjetji iz Madžarske in Slovenije.

Preberite še:
V propagandni aparat SDS pred volitvami tudi denar državnih podjetij

122.000 evrov za Nova24TV

Izet Rastoder je lastnik enega največjih poslovnih imperijev v državi. V njem je ključna družba Rastoder, ki se ukvarja s prodajo banan pod blagovno znamko Derby. Dokumenti razkrivajo, da je 27. decembra 2017, pet mesecev pred zadnjimi volitvami, družbi Nova24TV nakazala 73.236 evrov.

V času, ko je Rastoder financiral Nova24TV, je bil Aleš Hojs že v njenem upravnem odboru. Po zamenjavi oblasti je prevzel vodenje ministrstva za notranje zadeve.
V času, ko je Rastoder financiral Nova24TV, je bil Aleš Hojs že v njenem upravnem odboru. Po zamenjavi oblasti je prevzel vodenje ministrstva za notranje zadeve.
STA

Ta denar naj bi bil uradno namenjen za oglaševanje. Nova24TV ga je od družbe Rastoder prejela le osem dni po tem, ko je SDS z državljanko BiH Dijano Đuđić podpisala pogodbo o najemu 450.000 evrov posojila. Tega je za SDS uredil Rok Snežič, davčni svetovalec in prijatelj Janeza Janše, a je stranka po medijskem razkritju afere pogodbo razdrla. Parlamentarna preiskovalna komisija, ki preiskuje domnevno nezakonito financiranje SDS, bi morala včeraj zaslišati Klavdijo Snežič, soprogo Roka Snežiča in nekdanjo največjo lastnico Nova24TV, a ta ni prevzela njenega vabila. Prav tako na zaslišanje ni prišel širši javnosti neznani podjetnik Dražen Kuča, ki je Klavdiji Snežič pred nakupom delnic Nova24TV izročil 100.000 evrov v gotovini. 

Že pred zadnjimi volitvami nam je več virov zatrdilo, da Snežič med domačimi poslovneži išče finančne vire za Nova24TV. Ti bi morali prispevati zneske v višini nekaj deset tisoč evrov. Med financerji strankarske televizije so naši viri ves čas omenjali tudi Rastoderja.

Iz dokumentov je tako razvidno, da je družba Rastoder do marca lani, ko je na oblast prišla tretja Janševa vlada, na račun Nova24TV skupaj plačala dobrih 122.000 evrov. S tem je bil Rastoder v tem obdobju eden večjih posamičnih financerjev Nova24TV. Števila, namena, višine in drugih podrobnosti posameznih nakazil iz dokumentov, ki smo jih analizirali, ni mogoče ugotoviti. Jasno je le, da je eno večjih nakazil na račun družbe Nova24TV prišlo sredi oktobra 2018, torej v prvem mesecu vlade Marjana Šarca

Franc Breznik se je vračal s sestanka na podjetju Derby, ki so ga konec januarja lani obiskali kriminalisti med preiskavo suma prometa s prepovedanimi drogami. Tam naj bi se Breznik dogovarjal o donaciji občini.
Franc Breznik se je vračal s sestanka na podjetju Derby, ki so ga konec januarja lani obiskali kriminalisti med preiskavo suma prometa s prepovedanimi drogami. Tam naj bi se Breznik dogovarjal o donaciji občini.
občina Lenart

Preberite še:
Skrivnost 12 milijonov z Madžarske za financiranje propagande SDS

Smo končno izvedeli, zakaj je bil Breznik pri Rastoderju? 

To je pomenilo, da je Rastoder medijski projekt SDS financiral tudi po volitvah, po katerih Janši ni uspelo sestaviti vlade. Zakaj bi to počel? Domnevati gre, da si je s tem kupil mir pri največji domači politični stranki, ki se je kmalu zatem vrnila na oblast. Rastoder je namreč poslovnež, ki v zadnjih letih hitro širi nabor dejavnosti, v katerih posluje. Je eden najpomembnejših igralcev na ljubljanskem nepremičninskem trgu. Po tem, ko je postal lastnik nesojenega trgovskega dela športnega parka Stožice, je kupil nekdanji hotel Bellevue v Ljubljani in se lotil njegove obnove. V Šiški gradi dve 21-nadstropni stanovanjski stolpnici. Leta 2018 je s prevzemom mariborske Surovine vstopil na trg odpadkov, nato pa ustanovil tudi letalsko družbo Air Adriatic. 

Toda v mesecih pred obiskom Franca Breznika se je Rastoder kar dvakrat znašel na straneh črne kronike. Konec lanskega januarja so tako policisti preiskali njegovo skladišče v Ljubljani. Medtem ko je Rastoder medijem pojasnil, da je podjetje samo poklicalo policijo zaradi kontejnerja iz Kolumbije, policija tega ni potrdila. Sporočila je, da je šlo že za dlje časa trajajočo preiskavo, ki jo vodi Nacionalni preiskovalni urad (NPU). Tri tedne pozneje so preiskovalci v Severni Makedoniji v škatlah banan podjetja Derby, ki so prišle iz Južne Amerike, našli kilogram kokaina. Rastoder je takrat poudaril, da je bil njegov sistem tarča kriminalne združbe. 

Četudi Rastoder ali podjetje nista osumljenca v nobeni od preiskav (uradnega podatka o tem ni mogoče dobiti), so se državni funkcionarji po zakonodaji dolžni izogibati vseh okoliščin, ki bi jih lahko pripeljale v konflikt interesov ali načele njihovo integriteto. A to ni zmotilo Franca Breznika, takrat številko dve na ministrstvu za notranje zadeve, pristojnem za policijo, da praktično v drugem tednu svojega mandata ne bi obiskal Rastoderja. Se mu je tja res mudilo zaradi pošiljke banan in čebule? Ali pa je šel Breznik, vrsto let eden od delničarjev Nova24TV, tja prositi za nove finančne injekcije za televizijo?

Franc Breznik, tedaj eden od najtesnejših sodelavcev ministra, je na vrhuncu prvega vala epidemije covid-19 našel čas za obisk, ki ni v ničemer povezan z njegovim delom na ministrstvu.
Franc Breznik, tedaj eden od najtesnejših sodelavcev ministra, je na vrhuncu prvega vala epidemije covid-19 našel čas za obisk, ki ni v ničemer povezan z njegovim delom na ministrstvu.
STA

Preberite še:
Nova24TV zagnali z gotovino iz mreže za pranje denarja #dokumenti

Kdo vse je še nakazoval denar

Junija 2019 je izvršni direktor Nova24TV postal Aleš Hojs, od marca lani minister za notranje zadeve v Janševi vladi, ki je bil kot tak nadrejen Brezniku. Hojs je takrat poudarjal, da je za Breznikov incident izvedel šele iz medijev in to 15. aprila, torej kar 13 dni pozneje. Tudi za to, da je bil Breznik pri Rastoderju, po lastnih besedah ni vedel – kljub dolgoletni praksi, da vrh policije ministra obvešča o vseh zadevah, v katere so vpleteni njegovi najožji sodelavci. "Uradna oseba svoje funkcije ali službe ne sme uporabiti za to, da bi sebi ali komu drugemu uresničila kakšen nedovoljen zasebni interes. Po zagotovilih nekdanjega državnega sekretarja ni šlo za tovrsten stik," so nam takrat sporočili z ministrstva. 

Kdo vse je ob Rastoderju še nakazoval denar družbi Nova24TV? Kot smo razkrili v zadnjih dneh, je Nova24TV daleč največ denarja, več kot 3,5 milijona evrov, med novembrom 2016 in marcem 2020 prejela z Madžarske, in sicer slovenskega podjetja R-Post-R, ki ga je ustanovil madžarski podjetnik Peter Schatz. Med ostalimi financerji prednjačijo državna podjetja na čelu s Telekomom Slovenije, od katerega je Nova24TV skupaj prejela skoraj 200.000 evrov. 

Toda v dokumentih je mogoče najti tudi nakazila ljudi, povezanih z ljubljanskim gradbenim podjetjem Energoplan. Tega je do marca 2018 vodil Oktavijan Aram, nekdanji direktor podjetja Grep, ki je gradilo športni park v Stožicah. Aram je ustanovitelj Zavoda Inštitut Mak, ki mu je Nova24TV v začetku leta 2018 nakazala dobrih 40.000 evrov. To je predstavljalo večino njegovih prihodkov. Hkrati je Nova24TV prejela 34.000 evrov od podjetja NGN Eko, ki je bilo lastniško povezano z Energoplanom. Iz dokumentov ni mogoče razbrati, da bi bila ta nakazila povezana z Rastoderjem, ki je leta maja 2018 postal solastnik Energoplana, že pred pa je kupil terjatve, s katerimi si je zagotovil nesojeni trgovski del Stožic.

Skladno z 42. členom Zakona o medijih (ZMed) se oglašamo z uveljavljanjem pravice do odgovora na objavljeno informacijo. 8. decembra 2021 v članku Tudi kralj banan financira Janševo televizijo navajate, da je družba Rastoder "eden izmed večjih financerjev družbe Nova24TV". Poudarjamo, da se družba Rastoder ukvarja z uvozom in distribucijo banan, citrusov ter eksotičnega sadja in nikakor ne s financiranjem omenjene družbe. V primeru navedenega sodelovanja z Nova24TV je šlo za medijski zakup, ki je potekal tudi pri izdajateljih medijev Cas Media, TS Media, Pro Plus, Casnik Finance d.o.o., Sport TV - ASPN d.o.o., časopis Ekipa, Društvo športnih novinarjev in drugih. Vsakršno namigovanje o drugačnem namenu je popolnoma brez osnove in dokazov.