Le dva dni po tem, ko je moral Valentin Hajdinjak zapustiti položaja prvega moža državne Družbe za avtoceste (Dars), je njena uprava, ki jo začasno vodi David Skornšek, sprejela prvo pomembnejšo odločitev.
Vsem šestim ponudnikom, ki želijo graditi najsevernejši odsek tretje razvojni osi med Velenjem in Slovenj Gradcem, je namreč priznala sposobnost za sodelovanje v drugi fazi postopka tega javnega naročila. To pomeni, da bodo lahko vsi na razpisu oddali tudi ponudbe, med katerimi bo uprava Darsa izbrala izvajalca del.
Gre za sklop G, torej za del trase pri naselju Podgorje, za katerega je Dars za zdaj pridobil le delno gradbeno dovoljenje. Za del tega odseka ga je ministrstvo za naravne vire in prostor, ki ga je do prejšnjega meseca vodil Uroš Brežan, zavrnilo.
V igri za posel je šest kandidatov, med katerimi je mogoče najti tudi domala vse največje domače in tuje gradbince, ki so v zadnjih letih delali v Sloveniji. To so:
- konzorcij Kolektor CPG in novomeškega CGP, ki je v lasti Darija Južne,
- konzorcij Cestnega podjetja Ptuj in sarajevske družbe Euro-Asfalt,
- konzorcij Pomgrada in Gorenjske gradbene družbe (GGD),
- konzorcij podjetij VOC Celje, Hering in GIC Gradnje,
- hrvaško gradbeno podjetje Krk in
- avstrijski Strabag.
Kot je znano, na Koroškem na novo hitro cesto čakajo že dve desetletji. Po najnovejši časovnici, ki jo je letos spomladi predstavila ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek, bi lahko del tretje razvojne osi zgradili do junija 2028. Toda dela tečejo počasi, na nekaterih odsekih se je zapletlo s pridobivanjem gradbenih dovoljenj in njihovo pravnomočnostjo.
Odsek Velenje – Slovenj Gradec je razdeljen na osem sklopov, označenih s črkami od A do H. Na enem sklopu (D, Gaberke) so dela že končana. Letos se bodo predvidoma zaključila tudi dela na sklopu F (Jenina).
Medtem so se dela začela na sklopih B in H. Prvi zajema gradnjo viadukta Škalsko jezero in spremembo trase regionalne ceste Velenje-Škale v dolžini dobrih 940 metrov. Drugi pa vključuje gradnjo viadutka Konovo, dva mostova prek Pake in spremembo trase navezovalne ceste v dolžini skoraj dveh kilometrov. Gre za sklop, ki ga za 55 milijonov evrov gradi Strabag. Na razpisu je premagal konzorcija Pomgrad-GGD-VOC Celje in podjetij Kolektor CPG, Kolektor Koling, CGP in T-2.