Rdeča luč za Dars: CGP in Pomgrad ostala brez 81-milijonskega posla

Kaj je bilo narobe pri odločitvi Darsa, ki je 81 milijonov evrov vreden posel na avtocestah zaupal konzorciju družb CGP in Pomgrad?

Avtor: Primož Cirman / Tomaž Modic
torek, 6. 5. 2025, 10:00


andrej ribič
Predsednik uprave Darsa Andrej Ribič
Robert Balen

Pri 81 milijonov evrov vrednem projektu gradnje tretjega pasu na odseku štajerske avtoceste med Domžalami in Zadobrovo je prišlo do novega zapleta.

Državna revizijska komisija je namreč na današnji seji razveljavila odločitev Darsa, ki je za izvajalca teh del izbral konzorcij družb CGP in Pomgrad. S tem je ugodila zahtevku za revizijo podjetja Mapri Proasfalt. 

Kot je razvidno iz sklepa, je Dars javno naročilo oddal, ne da bi pred tem odpravil računske napake v ponudbenem predračunu izbranega ponudnika, s tem pa po ugotovitvah revizijske komisije ravnal v nasprotju z zakonom.

Na naročilo so prispele tri ponudbe. CGP in Pomgrad sta oddala najnižjo, v višini 80,8 milijona evrov brez davka oziroma 98,6 milijona evrov z davkom. Družba Mapri Proasfalt je oddala ponudbo v vrednosti 84,5 milijona evrov brez davka, Gorenjska gradbena družba pa v vrednosti 99,86 milijona evrov brez davka.

Kaj načrtujejo na Darsu

Dars bo gradbena dela na slabih 15 kilometrov dolgem avtocestnem odseku izvajal kot vzdrževalna dela v javno korist. Za načrtovane posege mu zato ni bilo treba pridobiti gradbenega dovoljenja, je pa potreboval okoljevarstveno soglasje ministrstva za okolje, podnebje in energijo.

Kaj vse obsega projekt, za katerega imajo na Darsu na voljo največ 93 milijonov evrov? Med drugim je to:

- gradnja tretjega pasu, ki ga bodo uredili na trenutnem odstavnem pasu.

- namesto odstavnega pasu bodo na vsakih 750 metrov zgradili odstavne niše

- preureditev avtocestnih priključkov Šentjakob in Sneberje,

- gradnja nove protihrupne ograje oziroma nasipov v skupni dolžini skoraj deset kilometrov.