Meta obvešča: Plačajte naročnino ali se odpovejte podatkom

Tehnološki velikan Meta je danes slovenskim uporabnikom omrežij Facebook in Instagram znova začel pošiljati obvestila, s katerimi jih postavlja pred izbiro.

Svet24
Avtor: Svet24.si / L.T.
sreda, 23. 7. 2025, 20:20


Instagram
Fotografija je simbolična.
Profimedia

Odločijo se lahko med plačljivo naročnino za izkušnjo brez oglasov v višini 7,99 evra na mesec in nadaljnjo brezplačno uporabo, ki pa vključuje soglasje za uporabo osebnih podatkov za namene oglaševanja.

Ta obvestila je Meta začela prvič pošiljati konec leta 2023, ko je EU od podjetja zahtevala jasnejše soglasje uporabnikov za obdelavo njihovih podatkov.

128C44D8-CCEA-4C06-8237-65194D20D1F5
Uporabniki storitev Mete so znova prejeli soglasje za odpoved svojim osebnim podatkom.
Svet24

Soglasje lahko odpoveste še ročno

Tehnološki gigant je to naslovil na način, da uporabnika postavi pred ultimat, ali bo za izkušnjo plačeval ali se v nadalje odpoveduje svojim podatkom. Zanimivo, soglasje za obdelavo osebnih podatkov lahko naknadno v Metinem središču za račune, v razdelku 'nastavitve oglasov' odpoveste ročno. Oglasov v Instagramu v tem primeru ne boste mogli preskočiti, ob tem pa ne bodo personalizirani.

13dbd9a0-bd64-45c8-9a75-fc5498bf5506
Meta ponuja še opcijo, da skladno z evropskim zakonodajnim okvirjem zaščitite svoje podatke. A je skrita v nastavitvah.
L.T.

Meta je z majem z osebnimi podatki svojih uporabnikov začela trenirati svoj model umetne inteligence Meta AI. Za ta namen bo uporabljala vse javne podatke na profilih Facebook, Instagram in na aplikaciji WhatsApp, v kolikor ne gre za kriptirana zasebna sporočila, do katerih družba nima dostopa.

Za večino uporabnikov in vplivnežev se nič ne spremeni

Če koga skrbi ali se s tem soglasjem odpoveduje pravici do zasebnosti, naj bo pomirjen. Z Meto deli podatke, ki jih je predajal že doslej. Naročnina 7,99 evra na mesec je preprosto preračun zneska, ki ga Meta v povprečju zasluži s posredovanjem osebnih podatkov uporabnikov EU oglaševalcem.

"Trdno verjamemo, da so prilagojeni oglasi ključen del z oglasi podprtega interneta, ki je stotinam milijonov državljanov EU in milijardam ljudi po vsem svetu omogočil dostop do brezplačnih spletnih storitev," je Metaglede možnosti naročnine sporočila konec leta 2024.

Zveza potrošnikov: Gre za do uporabnika nepošteno izbiro

»Meta krši potrošniško zakonodajo EU z uporabo nepoštenih, zavajajočih in agresivnih praks, vključno z delnim blokiranjem potrošnikov pri uporabi storitev, da bi jih prisilila k hitri odločitvi, in z zagotavljanjem zavajajočih in nepopolnih informacij v postopku. Organi za varstvo potrošnikov v EU morajo zdaj ukrepati in tehnološkega velikana prisiliti, da preneha to prakso. Pristop podjetja vzbuja tudi pomisleke glede GDPR,” je leta 2023 ob prvih obvestilih v imenu Zveze potrošnikov Slovenije ocenila vodja njene pravne službe Petra Lovišček.

Takrat je krovna Evropska potrošniška organizacija vložila tudi pritožbo pri mreži organov za varstvo potrošnikov zaradi Metinih nepoštenih poslovnih praks. Organizacija je prav tako preverjala, ali Meta krši zakonodajo o varstvu podatkov (GDPR).

Pojasnila kako uspešni so bili v tem Svet24 še čaka.