Hišne preiskave na SŽ: kriminaliste zanima afera s fiktivnimi posli

Kaj danes na Slovenskih železnicah počnejo kriminalisti? In katere posle preiskujejo?

Avtor: Primož Cirman / Tomaž Modic
sreda, 17. 12. 2025, 08:50


Dušan Mes .jpg
Dušan Mes, generalni direktor SŽ
Marko Vavpotič

Kriminalisti Nacionalnega preiskovalnega urada (NPU) od zjutraj opravljajo hišne preiskave na več podjetjih v lasti Slovenskih železnic (SŽ). Uradnih informacij o tem za zdaj ni.

Po naših informacijah preiskujejo sume fiktivnih poslov, prek katerih bi morala podjetja iz skupine SŽ lastnikom terjatev, ki so jih odkupili od pogodbenih partnerjev SŽ, plačati več milijonov evrov - in to za storitve, ki niso bile nikoli opravljene. V teh dogovorih naj bi imel ključno vlogo Anton Grandovec, avtoprevoznik iz občine Videm-Dobrepolje, ki je bil vrsto let eden ključnih dobaviteljev SŽ.

Po neuradnih informacijah so med osumljenimi Grandovec, nekdanji prvi finančni SŽ Tomaž Kraškovic in Dean Peršić, direktor logistične družbe Fersped, ki je v lasti SŽ. Ali je med osumljenimi tudi Mes, za zdaj ni znano. Po naših informacijah pa kriminalisti opravljajo preiskave tudi na sedežu matične družbe SŽ.

Ali so kriminalisti danes tudi pri Grandovcu in v njegovih podjetjih, ni mogoče preveriti. Grandovca smo poskušali priklicati, vendar ni dosegljiv. Na odziv SŽ še čakamo.

Preberite še:
Nova žrtev afere na železnicah: bankrot Mesovega prijatelja in dobavitelja spornih mask

Kam so izginili milijoni evrov?

Poročali smo že, da so na SŽ lani jeseni odkrili več sumljivih pogodb, ki so jih različna podjetja iz skupine sklenila z Grandovcem, vrsto let enim od ključnih dobaviteljev SŽ. V številnih primerih naj bi šlo za fiktivne posle. Podjetja iz skupine SŽ bi tako morala Grandovcu plačati storitve, ki nikoli niso bile opravljene. 

TOVORNJAK.jpeg
Prevoznik Anton Grandovec je osrednja figura v aferi na SŽ.
Facebook

Tu zgodba dobi nadaljevanje: Grandovec je v zadnjih dveh letih fiktivne terjatve do podjetij iz skupine SŽ preprodal različnim finančnim družbam in drugim kupcem. Ti so Grandovcu nakazali denar za terjatve, toda zapletlo se je, ko bi ga sami morali prejeti od podjetij iz skupine SŽ. Izstavljeni računi namreč nikoli niso bili evidentirani v njihovih poslovnih knjigah.

Po naših zanesljivih informacijah gre za pogodbe, ki sta jih v letih 2023 in 2024 sklepali podjetji Fersped in VV-Log. Obe je do letošnjega marca vodil Peršić. Ta naj bi se podpisal pod skoraj 80 pogodb, računov in drugih dokumentov, ki naj bi bili podlaga za fiktivne posle v skupni vrednosti več kot pet milijonov evrov in to s tremi podjetji.

Preberite še:
Kam so izginili milijoni evrov iz fiktivnih poslov na Slovenskih železnicah

Kdo je bivšemu finančniku Slovenskih železnic posodil pol milijona evrov za gradnjo hiše?

Upniki ostali brez denarja

Dve od teh podjetij obvladuje prevoznik Grandovec, ki je bil vrsto let hišni dobavitelj Železniškega gradbenega podjetja (SŽ-ŽGP), partnerja pri vseh največjih železniških infrastrukturnih projektih v državi.

Tretje podjetje, ki je sklepalo sporne pogodbe s Ferspedom in VV-Log, je Planet Trans, ki je od začetka leta v stečaju. Do lani je bil njegov lastnik prevoznik Egon Melanšek, ki je prav tako povezan z Grandovcem. Ta je namreč leta 2022 na Melanška prenesel izgubarsko dejavnost hitre dostave malih pošiljk, ki jo je pred tem prevzel od SŽ.

Kako je izgledala shema fiktivnih poslov

slovenske-zeleznice
/
Sodni dokumenti

Že maja letos je šel Grandovec v prisilno poravnavo. To zelo verjetno pomeni, da bodo njegovi upniki dokončno ostali na suhem. 

Med upniki najdemo družbo Polfin, ki jo obvladuje nekdanji direktor Lesnine Bojan Papič, podjetje Borza terjatev, Prvo finančno agencijo, eno od podjetij v lasti celjskega gradbenega podjetja VOC, družbi 3M Finance in LJ Funds, ki ju obvladuje Matevž Marc, eden bolj znanih lobistov v domačem gradbeništvu, ki je bil vrsto let zaposlen v Riku, a se je pred kratkim razšel z Janezom Škrabcem ... 

Več sledi.

Preberite še:
Kam gre naš denar za obnovljive vire? Tudi za posojila gradbenemu lobistu.
To so parcele pri Igu, kamor vodijo sledi zadnje afere na Slovenskih železnicah
Nova razkritja: z računov Slovenskih železnic so želeli pobrati pet milijonov evrov