Do državnozborskih volitev še:

Janša kot Vučić: Telekom plačuje Nova24TV za blatenje nasprotnikov

Objavljamo nove dokaze, da Telekom Slovenije pred volitvami prikrito financira strankarsko televizijo SDS.

Avtor: Primož Cirman / Tomaž Modic / Vesna Vuković
torek, 28. 12. 2021, 05:55


aleksandar-vučić, janez-janša
Telekom Slovenije uporablja enake prijeme kot Telekom Srbije, ki pod nadzorom režima Aleksandra Vučića sistematično financira prijateljske medije, povezane z njegovo stranko.
STA

Telekom Slovenije za predvajanje obeh programov Nova24TV v shemi, ki jo prodaja naročnikom, mesečno plačuje nekajkrat več kot njegovi tekmeci na trgu. 

Gre za ključni dokaz, da Telekom Slovenije, ki je v večinski lasti države, pomaga prikrito financirati strankarsko televizijo SDS. Tej namreč plačuje nesorazmerno visoko nadomestilo za distribucijo, ki ga nikakor ni mogoče upravičiti s kriteriji gledanosti. Da je šel Telekom Slovenije s tem močno na roke Nova24TV, je razvidno iz podatkov, ki smo jih pridobili v zadnjih dneh:

-  na slovenskem trgu delujejo štirje veliki telekomunikacijski operaterji. Eden od njih, Telemach, za predvajanje obeh programov Nova24TV ne plačuje nobenega nadomestila.

-  druga dva zasebna operaterja, A1 in T-2, ga plačujeta, a v krepko nižjem znesku od Telekoma Slovenije. Po naših informacijah A1 za predvajanje obeh programov Nova24TV mesečno plačuje 0,1 evra na naročniški priključek, pri čemer ta denar nakazuje neposredno družbi Nova24TV. 

-  Telekom Slovenije za paket Nova24TV in nekaterih drugih programov plačuje 0,6 evra na naročniški priključek. Kot smo razkrili včeraj, ta denar za razliko od A1 nakazuje posredniku – Inštitutu za avtorsko pravico, ki ga je ustanovil nekdanji direktor združenja SAZAS Blaž Rant, delovati pa je začel takoj po lanski zamenjavi oblasti. V letu in pol mu je Telekom Slovenije izplačal že dva milijona evrov, večino tega denarja pa je prejela Nova24TV.

Kako si je televiziji, znani po intenzivnih napadih na politično opozicijo, novinarje, pravosodje in druge kritike vlade, uspelo izboriti privilegiran položaj pri Telekomu Slovenije? In kdo je za to odgovoren?

Preberite še:
Razkrivamo: Naročniki Telekoma plačujejo televizijo SDS

Navodilo uprave Telekoma: podpišite pogodbo

Na Telekomu Slovenije, ki ga vodi Cvetko Sršen, nekdanji kandidat SDS za župana Krškega, so nam že v petek pojasnili, da "podrobnosti, ki se nanašajo na sodelovanje z našimi poslovnimi partnerji, zaradi spoštovanja poslovnih dogovorov ne razkrivamo". Toda viri blizu državnega telekomunikacijskega operaterja so nam v zadnjih dneh potrdili, da je šlo za odločitev, vsiljeno od zunaj.

Telekom Slovenije s plačevanjem Nova24TV ne financira le poslancev državnega zbora, ampak tudi ministre in predstavnike izvršne veje oblasti. Ti so namreč delničarji tega medija in imajo od pomoči neposredno korist.
Telekom Slovenije s plačevanjem Nova24TV ne financira le poslancev državnega zbora, ampak tudi ministre in predstavnike izvršne veje oblasti. Ti so namreč delničarji tega medija in imajo od pomoči neposredno korist.
necenzurirano.si

Vrsto let je bila na Telekomu običajna praksa, da pogodbo z lastniki televizijskih programov podpišejo po daljših pogajanjih. Že pred tem Telekomove strokovne ekipe na podlagi podatkov o gledanosti in dosegu pripravijo približno oceno, koliko bi moralo znašati nadomestilo za distribucijo posameznih programov. A temu v primeru Nova24TV ni bilo tako. Kot smo neuradno izvedeli, naj bi uprava Telekoma, ki jo je takrat vodil Tomaž Seljak, takoj po lanski zamenjavi oblasti dala navodilo organizacijski enoti marketinga, naj sklene pogodbo z izbranim posrednikom – po vnaprej določeni ceni, ki ni bila stvar pogajanj. 

Tako so pri Telekomu pogodbo podpisali, ne da bi pred tem poskušali ugotoviti, kolikšno nadomestilo bi bilo v ekonomskem smislu še mogoče upravičiti. Še več: po naših informacijah je Telekom Slovenije od Inštituta za avtorsko pravico zahteval, da imajo Nova24TV in drugi programi, za katere kot posrednik prejema denar (TV3, Golica TV ...), skupaj najmanj dvoodstotno gledanost. Toda ti tega pogoja ob podpisu pogodbe niso izpolnjevali. 

/
/
necenzurirano.si

O tem, za koliko Telekom preplačuje pravice za predvajanje Nova24TV, najbolj nazorno kaže primerjava s Pop TV. Po podatkih, ki smo jih pridobili v uredništvu, je bila povprečna gledanost Nova24TV med letošnjim januarjem in novembrom nižja od enega odstotka. Medtem je bila gledanost Pop TV 18,2-odstotna, torej kar dvajsetkrat višja. Kljub temu Telekom plačuje medijski družbi Pro Plus za Pop TV, Kanal A in več drugih programov skupaj le od štiri- do petkrat več kot za programa Nova24TV.

Podobno gledanost kot Nova24TV dosegajo programi, kot so National Geographic, Fox Movies in TLC. A med njimi je pomembna razlika, saj jim gledalci namenijo več časa kot Nova24TV. Nadomestilo, ki ga prejmejo od Telekoma, je po naših podatkih bistveno nižje. Vsi trije našteti programi skupaj dobijo manj kot polovico denarja, ki ga dobi Nova24TV. 

Preberite še:
V propagandni aparat SDS pred volitvami tudi denar državnih podjetij

275.000 razlogov za dobre odnose s SDS

Ko je Telekom Slovenije podpisal sporno pogodbo o financiranju televizije SDS, je njegov nadzorni svet vodila odvetnica Barbara Kürner Čad. Na več vprašanj nam je odgovorila le s kratkim pojasnilom, da "nadzorni svet ni razpravljal o pogodbi z Inštitutom za avtorsko pravico, zato tega ne morem komentirati". Ali se je pred tem res srečala z Blažem Rantom in Andrejem Kregarjem, solastnikom TV3 in nekdanjim izvršnim direktorjem Nova24TV, ni odgovorila. Prav tako ni odgovorila na vprašanje, ali je Seljaku sama naročila, naj Telekom Slovenije podpiše pogodbo z inštitutom. 

Tomaž Seljak (desno) je ob odhodu s položaja predsednika uprave Telekoma Slovenije dobil bogato popotnico.
Tomaž Seljak (desno) je ob odhodu s položaja predsednika uprave Telekoma Slovenije dobil bogato popotnico.
STA

Po nekaterih informacijah naj bi se Barbara Kürner Čad takoj po zamenjavi oblasti zbližala s SDS. V nadzornem svetu Telekoma Slovenije je kot namestnica predsednika ostala do letošnje pomladi.

Tudi Tomažu Seljaku podpis pogodbe z Inštitutom za avtorsko pravico ni škodil. Čeprav se je marca letos moral posloviti s položaja predsednika uprave Telekoma Slovenije, je pri tem dobil bogato popotnico. Do novembra letos, torej zadnjih osem mesecev, je bil Seljak pomočnik predsednika uprave Telekoma. Kolikšna je bila njegova plača, še ni znano. Pred nekaj tedni pa so mu zaupali novo funkcijo, na kateri bi lahko imel celo višjo plačo od Sršena. Poslali so ga na Kosovo, kjer je postal direktor Telekomove hčerinske družbe Ipko.

Gre za eno najbolje plačanih mest v skupini. Seljakov predhodnik Robert Erzin je tako v letu 2019 z delom na Kosovu zaslužil 275.541 evrov bruto plače. To je celo 75.000 evrov več, kot jo je v celotnem lanskem letu kot prvi mož Telekoma Slovenije prejel Seljak. 

Preberite še:
Tajni načrt za politično pokoritev Pop TV

Telekom financira poslance in ministre SDS

Do Telekomovega prikritega financiranja Nova24TV je kritičen tudi profesor in predstojnik oddelka za komunikologijo na Fakulteti za družbene vede v Ljubljani Marko Milosavljević.

"V novinarski in komunikološki teoriji imamo poseben izraz 'media capture' ali 'medijska ujetost'. Politični režimi, ki poskušajo ujeti in nadzorovati medijev, za to običajno uporabljajo državne telekome in financirajo zasebne medije, povezane z vladajočo stranko. To počnejo bodisi s preplačevanjem storitev bodisi z oglaševanjem in sponzorstvi. Na drugi strani šikanirajo kritične medije, jih izključujejo iz programske sheme in premikajo na daljincu, jim omejujejo dostop do frekvenc ali nad njih pošiljajo inšpekcije," je povedal Milosavljević.

"Vse kaže, da se Telekom Slovenije zlorablja na vse razpoložljive načine za financiranje medijev SDS. Zagotovo se prek tega promovira tudi agenda SDS in se poskuša doseči čim večja priljubljenost stranke na volitvah," opozarja Marko Milosavljević.
"Vse kaže, da se Telekom Slovenije zlorablja na vse razpoložljive načine za financiranje medijev SDS. Zagotovo se prek tega promovira tudi agenda SDS in se poskuša doseči čim večja priljubljenost stranke na volitvah," opozarja Marko Milosavljević.
STA

Dogajanje ga močno spominja na Srbijo, kjer enake prijeme uporablja Telekom Srbije pod nadzorom režima Aleksandra Vučića. "Iz njegove ponudbe so izključeni kritični mediji, hkrati pa sistematično financira prijateljske medije, povezane z Vučićem in njegovo stranko SNS. Promovirajo njihovo agendo. Brez Vučića bi ti mediji verjetno propadli," je pojasnil.

Opozarja, da Telekom financira ne samo poslance državnega zbora, ampak tudi ministre, predstavnike izvršne veje oblasti. Ti so namreč delničarji tega medija in imajo od pomoči neposredno korist. "S tem, da nekoga financiraš s tako pretirano vsoto denarja in to počneš na ekonomsko neupravičen način, škodiš državnemu interesu in javnosti. To je v nasprotju s klasičnim sistemom financiranja delovanja političnih strank," je dodal Milosavljević.

Preberite še:
Janša želi nadzor še nad POP TV

Po objavi prispevka nam je Barbara Kürner Čad sporočila, da pri svojem delu "kot nadzornica vedno upošteva visoke standarde korporativnega upravljanja, pri čemer jasno ločujem funkcijo vodenja in sprejemanja poslovnih odločitev od funkcije nadzora". "Zato nikoli nisem dajala navodil upravi glede kakršne koli poslovne odločitve oziroma sklenitve pogodbe. Nadzorni svet se je seznanjal le s tistimi pogodbami, za katere je uprava po statutu potrebovala njegovo soglasje," je pojasnila.

"Popolnoma izmišljene so navedbe, da sem se po zamenjavi oblasti zbližala z SDS, kjer so se ves čas trudili za mojo zamenjavo in to končno dosegli na zadnji redni skupščini Telekoma Slovenije, kljub temu, da sem bila za nov mandat predlagana s strani SDH, kot strokoven in kompetenten kader v skladu s kriteriji za imenovanje članov nadzornega sveta Telekoma Slovenije," je še dodala Barbara Kürner Čad.