Zakaj se Rosvita moti #kolumna

Kampanja pred referendumi je novo ekipo na RTV Slovenija razgalila kot politične nastavljence, ki so javni medij vodili malo kot strankarsko glasilo, malo pa kot kravo molznico za nagrajevanje zaslužnih članov.

Avtor: Ford Perfect
nedelja, 4. 12. 2022, 05:55


I-rosvita pesek-pl004
Medtem ko je Rosvita Pesek zatrjevala, da mora javna RTV storiti vse za čim večjo gledanost, je ta strmoglavila.
Primož Lavre

"Bolj kot kadarkoli prej bi zdaj potrebovali 'zaupanja vredno nacionalko', ki bo znala pritegniti tudi mlajše od 40 let. Vsebinsko bogato, inovativno, z najboljšo vodstveno ekipo, z najboljšimi medijskimi in AV strokovnjaki in predvsem razgledanimi, izobraženimi, strokovnimi in verodostojnimi novinarji." (Rosvita Pesek, o prihodnosti RTV Slovenija, vir: Facebook)

Letos praznujemo neprestane zmage demokracije nad Demokracijo. Odločitve na referendumih so jasne, reforme nove vlade so med najbolj zaželjenimi zakoni v zgodovini samostojne države. Izpuhtela je polemika o odločanju po hitrem postopku in pomanjkanju javne razprave, saj smo imeli kar nekaj mesecev dolgo razpravo, referendumsko kampanjo, soočenja, dvoboje in pasje boje med zagovorniki in nasprotniki novih zakonov. Izplen je obsežna javna debata in več kot očitno izražena volja ljudstva, da bolj zaupajo novi vladi kot tisti, ki so jo pred nekaj meseci poslali klečat v kot.

Boj, ki ima zmagovalca, ima tudi poraženca. Poraženci v javnem mediju RTV Slovenija so predvsem tisti kadri, ki so na položaj prišli kot posledica odločitev prejšnje vlade. V duhu depolitizacije in uravnovešenja medija med levi in desni politični pol je prejšnja vlada izgnala dobršen del strokovnega kadra in ga nadomestila s političnimi aparatčiki, z izkušnjami iz strankarskih medijev. 

Preberite še:
Za javni, ne Janšev RTV! #komentar

Ali sploh razumejo, kaj je namen javne RTV? 

Rosvita Pesek, ki je priskrbela današnji citat, ni javnosti neznana oseba. Je avtorica številnih biografij politikov desnega pola. Občasno predava na dogodkih, ki jih organizira SDS. "Povejte, kdo vas je zvlekel v to zgodbo?" je nekoč, v času afere Patria, spraševala Janeza Janšo v Odmevih. Tudi nekatere druge kadre, ki so bili letos imenovani na RTV Slovenija, čaka v starosti boleča hrbtenica zaradi naklona v desno. Voditelji občasno pozabijo, katero oddajo vodijo. Na soočenjih smemo slišati le eno stran, nasprotniki pa imajo funkcijo okrasnega fikusa.

uros urbanija pl
Kampanja pred referendumi je novo ekipo na RTV Slovenija razgalila kot politične nastavljence. Na fotografiji direktor televizije Uroš Urbanija.
Primož Lavre

Sočasno to novo vodstvo pravilno ugotavlja, da RTV potrebuje prevetritev in nove, strokovne kadre. Na javni RTV potrebujemo ljudi, ki jih bo užitek gledati, potrebujemo poglobljeno razpravo, resna vprašanja, mnenja in analizo. Javni mediji niso namenjeni resničnostnim šovom in ceneni zabavi, za to so komercialni kanali. V prvi vrsti se morajo javni mediji posvečati globini, analizi in debati, ne zabavi. Zabava lahko na javnem mediju pride na vrsto, ko zmanjka drugih vsebin, da se zapolni čas.

Rosvita Pesek je v svojem slavnem predreferendumskem izbruhu zapisala, da se mora javna RTV kosati z najboljšimi komercialnimi TV postajami. S tem je jasno pokazala, da ne razume, zakaj sploh imamo javno televizijo. Komercialne televizije iščejo najnižji skupni imenovalec, iščejo vsebine, ki jim bodo povečale gledanost, saj je njihov cilj enostaven: prodati čim več reklam. Javna televizija mora pokrivati vse ostalo, pokrivati mora tisto, kar ni najnižji skupni imenovalec. Javno televizijo imamo zato, da na televizijo pridejo tudi malo bolj inteligentne teme, ki morda nimajo take gledanosti, a so bistvenega pomena za obstoj javne debate in demokratične republike.

Preberite še:
O globoki državi tovariša Urbanije #kolumna

Zato: hvala, Janez!

Poleg nerazumevanja poslanstva javne RTV je novo nastavljeno politično vodstvo dalo jasno vedeti, da jih gledanost pravzaprav ne zanima. Medtem ko je Rosvita Pesek zatrjevala, da mora javna RTV storiti vse za čim večjo gledanost, je ta strmoglavila. Novi voditelji po sposobnostih res bolj sodijo v kakšno hudomušno nanizanko z Rowanom Atkinsonom v glavni vlogi, toda njihovi spodrsljaji so smešni samo enkrat ali dvakrat, nato postanejo žalostni. Vodstvo, ki je zatrjevalo, kako ključna je dobra gledanost, je pred referendumom skrivalo, da je gledanost RTV Slovenija pod njihovim vodenjem padala in padala. Nove oddaje so bile manj zanimive kot otroške risanke, upanja na izboljšanje že dolgo nima več nihče.

podpora
Dan po referendumu so novinarji na RTV Slovenija izvedeli, da je bil zoper enega od njih sprožen disciplinski postopek, sledili pa da bodo še novi disciplinski ukrepi.
RTVSlo/zajem zaslona

RTV referendum_16
Referendum o RTV, ki ga je predlagala SDS, je pokazal, da volivci z veliko večino podpirajo spremembe na javnem mediju.
Sašo Švigelj

Zato smo lahko hvaležni, da smo imeli referendume. Pred poletjem je namreč morda še obstajala kakšna dilema, ali so spremembe upravičene, morda si nova ekipa le zasluži priložnost, vprašljiva je lahko bila tudi naglica, s katero je bil zakon sprejet. Po referendumu teh dilem ni več. Kampanja pred referendumi je novo ekipo na RTV Slovenija razgalila kot politične nastavljence, ki so javni medij vodili malo kot strankarsko glasilo, malo pa kot kravo molznico za nagrajevanje zaslužnih članov za minulo delo.

Hvala torej, Janez. Hvala, ker si razblinil dvome, koga si nam nastavil. Hvala, ker si nam pomagal rešiti nacionalko. 

O avtorju:

Tako imenovani strokovnjak in prisilni prostovoljec, ki se trudi, da vsaj njegovi delajo dobro. Svoje identitete ne želi razkriti, saj se boji povračilnih ukrepov in pogroma portalov tovarne zlobe.

Mnenje avtorja ne odraža nujno stališča uredništva.