Piloti air tractorjev mesečno opravijo vsaj med 15 in 20 urami treningov

Zrakoplovi air tractor pred zajemom vode iz vodne površine nad njo naprej zaokrožijo in z sireno opozorijo na svoj namen.

Svet24
Avtor: Svet24.si / L.T.
torek, 29. 7. 2025, 05:47


air tractor, komarča.jpg
Airtractor spušča vodo na požarišče, ki je približno 60 metrov stran od poti Komna-Črno jezero.
Gorska reševalna služba Bohinj

Gasilski zrakoplovi air tractor so v Sloveniji novost, ki je že navdušila in dokazano pomagala preprečiti širjenje več požarov, s svojim značilnim obrisom in rumeno barvo pa pritegnejo pozornost kamorkoli pridejo.

A ko ga boste naslednjič opazili v zraku to ne pomeni nujno, da opravlja svoje poslanstvo, saj se slovenski piloti na njih še vedno usposabljajo. »Število trenažnih ur je odvisno od vremena, pilotov in razpoložljivosti letal, cilja pa je narediti od 15 do 20 ur mesečno oz, če razmere dopuščajo, tudi več,« so Svet24 pojasnili na upravi za zaščito in reševanje.

1749547188-cr3a6587-1749547102453.jpg
Zrakoplovi air tractor na brniškem letališču.
Robert Balen

Air tractor je za letenje izjemno zahtevno letalo, ki dopušča le malo napak, saj ob odmetu vode v nizkem preletu izgubi kar 3 tone teže. Zaradi plovcev tudi povsem navadno pristajanje na letališki stezi z njim ni mačji kašelj, lansko poletje jih je med pristajanjem na portoroškem letališču poškodoval celo izkušen španski pilot.

letalo air tractor
Air tractorji so opremljeni s plovci, ki v sebi skrivajo tudi kolesa za pristajanje na pisti.
Uprava RS za zaščito in reševanje/Neja Pavlica

Uprava za zaščito in reševanje cilja, da bo enota z lastnimi piloti povsem avtonomna do leta 2028. Pogoj, da lahko pilot samostojno opravlja naloge gašenja pa je opravljenih 50 ur gašenja z inštruktorjem. Lani je flota štirih letal sodelovala v 19 intervencijah, pri čemer so skupno naletela 120 ur med gašenjem. Vključno s treningi je celoten nalet zrakoplovov znašal 394 ur.

O trenažnem letu nad Ptujskim jezerom smo že pisali. Uprava za zaščito in reševanje pa je zdaj sporočila, da se je trening začel z zemeljsko oskrbo letal na mariborskem letališču nato sta letali nad jezerom izvedli usposabljanje zajema vode.

Posnetek zaslona 2025-07-18 165030.png
Trening pilotov air tractorjev nad Podravjem.
Flightradar24

Dodali so, da se ob pristajanju na vodi običajno preveri stanje območja. To pomeni, da letalo najprej opravi nizek let s prižgano sireno, šele nato sledi dejansko pristajanje. V primeru intervencij ali območij z večjo turistično obremenitvijo pa za dodatno varnost skrbi lokalno prostovoljno gasilsko društvo.