Kralj betona bo moral pred sodnika

Mednarodna kriminalna združba, v kateri naj bi imel eno od ključnih vlog Rok Furlan, naj bi pri uvozu in preprodaji luksuznih avtomobilov utajila za več milijonov evrov davka.

Avtor: Primož Cirman / Tomaž Modic
ponedeljek, 1. 6. 2020, 05:55


rok furlan xx
Rok Furlan je bil od leta 2014 do lani v osebnem stečaju, s katerim se je rešil milijonskega davčnega dolga.
arhiv Reporterja

Poslovnež Rok Furlan, znan tudi kot ljubljanski kralj betona, bo moral pred preiskovalnega sodnika.

Na specializiranem državnem tožilstvu so za necenzurirano.si potrdili, da so v preiskavi zaradi suma utaje davkov pri uvozu in preprodaji avtomobilov visokega cenovnega razreda v Slovenijo vložili zahtevo za sodno preiskavo. Obdolženih je deset fizičnih oseb in štiri pravne osebe.

Na vrhu seznama sta Rok Furlan in podjetnik Tomaž Stopar, oba stara znanca preiskovalnih organov, ki ju povezuje tudi ljubezen do dragih avtomobilov. Po ugotovitvah tožilstva naj bi imela ključno vlogo v združbi, ki je delovala v več državah in pri tem domnevno utajila za več milijonov evrov davka. 

Odvetnik Stojan Zdolšek, ki zastopa Furlana, nam je dejal, da njegova stranka za zdaj ne želi dajati izjav. Na specializiranem državnem tožilstvu pa so pojasnili, da na okrožnem sodišču v Ljubljani že tečejo zaslišanja pred preiskovalnim sodnikom. Obdolženim očitajo kazniva dejanja davčne zatajitve, storjena v hudodelski združbi, za kar jim grozi od treh do 12 let zaporne kazni, ter overitve lažne vsebine in ponarejanja listin.

Preberite še:

Rok Furlan in prijatelji – dobavitelji avtomobilov za vplivneže

Koga policija sumi sodelovanja v hudodelski združbi

Z utajo davkov do cenejših avtomobilov

Po ugotovitvah preiskovalcev naj bi člani hudodelske združbe organizirali in vodili shemo utaje davkov na dodano vrednost (DDV) in na motorna vozila (DMV) pri uvozu in prodaji motornih vozil. Delovali so v več državah:

1) Avtomobile naj bi kupovali v Nemčiji, kjer naj bi prek slamnatih oseb obvladovali več deset podjetij.

2) Kot kupec je običajno nastopalo slamnato podjetje s Hrvaške ali Slovaške, ki je lahko kot pravna oseba vozilo kupilo po neto ceni, torej brez 19-odstotnega DDV v Nemčiji.

3) To hrvaško podjetje je nato izdalo fiktivni račun slamnati fizični osebi iz Slovenije in pri tem obračunalo hrvaški DDV.

4) Nato je slamnati kupec vozila ali neposredno preprodal končnemu kupcu iz Slovenije ali kateri od avtohiš. Med temi so bila tudi podjetja, ki so jih obvladovali obdolženi, avtomobile visokega cenovnega razreda pa so prodajali prek spletne strani avto.net.

Slamnate osebe naj bi imele v tej shemi le eno vlogo – da utajijo DDV in DMV. To je upravljavcem mreže omogočilo veliko konkurenčno prednost na slovenskem trgu in pri dražjih vozilih tudi več deset tisoč evrov visoke zaslužke.

Necenzurirano prenos
Dragi avtomobili znamk BMW, Porsche, Mercedes, Audi in Tesla. Preprodaje vozil, pri katerih naj bi se utajevala davek na dodano vrednost (DDV) in davek na motorna vozila.
Posnetek zaslona

Takoj po preiskavi začeli brisati sledi

Za zdaj še ni znano, koliko avtomobilov je mreža preprodala pred policijsko preiskavo, kdo so bili kupci in kdo vse od znanih in vplivnih iz vrst gospodarstva in politike je bil med njihovimi strankami. Po naših podatkih pa so vpleteni takoj po hišnih preiskavah, ki so jih kriminalisti opravili januarja lani, že začeli brisati sledi za seboj. 

Podjetje MPO, prek katerega so prodajali avtomobile, so tako skušali izbrisati. To jim je pravočasno preprečila finančna uprava (Furs), saj ima podjetje za najmanj milijon evrov davčnega dolga. Pozneje stečajni upravitelj Marko Zaman v njem ni našel nobene dokumentacije, za nekdanjimi vodilnimi pa se je izgubila sled. Podjetje MPO je imelo od leta 2017 nekaj časa v lasti vsaj 15 luksuznih osebnih vozil, ki jih je nato prodalo. Verjetno je bila v večini teh primerov kršena davčna zakonodaja, je ugotovil Zaman. 

Preberite še:

Razkrivamo, kateri posli so združili Roka Furlana in Mira Senico

Že pred tem so posle podjetja MPO preusmerjali na druga podjetja. Recimo na podjetje MPO 92, ki je še v začetku lanskega leta oglaševalo več kot tri milijone evrov vreden vozni park. Od hišnih preiskav naprej nima več bančnega računa. 

Nekatera ostala podjetja, na katera so preusmerjali posle, so šla hitro v stečaj ali pa jim je Furs odvzel številko za DDV. Takoj po hišnih preiskavah je prenehalo poslovati nemško podjetje M7, ki naj bi ga obvladovala Furlan in Stopar. V likvidacijo je šlo tudi britansko podjetje SAPP UK, končni lastnik verige podjetij, ki so preprodajala avtomobilov.

Necenzurirano prenos
Tomaž Stopar je eden od glavnih osumljencev v preiskavi.
Mediaspeed

V osebnem stečaju živel na veliki nogi 

Medtem so tudi osumljenci začeli umikati večmilijonsko premoženje pred organi pregona, ki ga ti niso uspeli zavarovati oziroma nanj vpisati prepoved prodaje in obremenitve.

Rok Furlan se je tako vsega nekaj mesecev po hišnih preiskavah odločil za prodajo svojih betonarn v Ljubljani, ki ustvarjajo milijonske prihodke. Te so bile uradno pisane na podjetja s sedežem v Veliki Britaniji, katerih lastništvo se konča v davčnih oazah. Maja lani jih je kupil vrhniški podjetnik Mirko Marolt, lastnik podjetja Marolt Beton. 

Furlan je bil sicer od leta 2014 do lani v osebnem stečaju, s katerim se je rešil milijonskega davčnega dolga. V resnici je ves ta čas živel na veliki nogi. Na slamnata podjetja in poslovne partnerje je prepisal več milijonov evrov vredno premoženje: avtomobile prestižnih znamk, luksuzne nepremičnine na elitnih lokacijah, poleg betonarn še dve igralnici v Portorožu ...

Preberite še:

Rok Furlan uradno ni več kralj betona

Roku Furlanu sodišče odpisalo milijonski davčni dolg, premoženje ostaja na varnem