Razkrivamo, kateri posli so združili Roka Furlana in Mira Senico

Preiskovalci preverjajo sume, ali je denar iz davčnih utaj pri uvozu dragih avtomobilov iz tujine končal tudi v lastniških deležih Hranilnice Lon. Kakšna je v tej zgodbi vloga odvetnika Mira Senice? In kako bo ukrepala Banka Slovenije?

Avtor: Primož Cirman / Tomaž Modic / Vesna Vuković
sreda, 6. 2. 2019, 04:00


Necenzurirano prenos
Katarina Kresal, Miro Senica
STA

Sredi januarja so kriminalisti v seriji hišnih preiskav, ki so jih opravili po vsej Sloveniji, pridržali ljubljanskega "kralja betona" Roka Furlana in poslovneža Tomaža Stoparja. Osumili so ju, da sta imela ključno vlogo v hudodelski združbi, ki naj bi utajevala davke z uvozom in preprodajo avtomobilov visokega cenovnega razreda.

Po naših informacijah so jih sledi v preiskavi pripeljale tudi do Hranilnice Lon, druge najmanjše banke v Sloveniji, za katero se je lani vnel velik lastniški spopad. V njem imata pomembno vlogo tudi Furlan in Stopar. Kriminalisti naj bi namreč preiskovali, ali sta denar iz domnevno nezakonitih poslov vložila v lastniške deleže v Lonu.

Po njihovih ugotovitvah je nakupe delnic urejal odvetnik Miro Senica, v zadnjih mesecih ključni igralec v dogajanju v Lonu. Medtem ko kriminalisti preverjajo informacijo, da je Senica iz mreže teh podjetij kupil avtomobil znamke mercedes benz S, v njegovi odvetniški pisarni to zanikajo.

Odvetniki osumljenih do zdaj niso komentirali preiskave. Le odvetnik Stojan Zdolšek, ki zastopa Furlana, je dejal, da se je njegov varovanec po naključju znašel v preiskavi in da vse kaže, da se bo zanj dobro izteklo.

Kako so lastniki Lona obšli Banko Slovenije

Boj za obvladovanje Hranilnice Lon je izbruhnil lani spomladi. Njeni delničarji so se razdelili v dva tabora, na koncu pa je glavnina delnic prešla v roke do tedaj neznanega švicarskega podjetja Kylin Prime Group, ki je v lasti kitajskih vlagateljev.

Vrata v Sloveniji jim je odpiral Senica. Prav njegova odvetniška pisarna je lani spomladi v imenu švicarskega podjetja vplačala za dva milijona evrov novih delnic Lona. V istem času je hranilnica Senici in njegovi partnerici Katarini Kresal odobrila skoraj pol milijonov evrov dolgoročnega posojila. Že v prihodnjih mesecih je švicarsko podjetje od preostalih večjih lastnikov odkupilo deleže in postalo večinski lastnik Lona.

Hranilnica LON
Hranilnica LON
STA
A zapletlo se je z dovoljenji. V petih mesecih namreč Kylin Prime Group ni uspelo dobiti soglasja Banke Slovenije za nakup več kot 50-odstotnega lastniškega deleža v Lonu. Po neuradnih informacijah je moralo švicarsko podjetje vlogo večkrat dopolniti. V Banki Slovenije "nadzorniških postopkov, med katere spadajo tudi postopki za izdajo dovoljenj, ne morejo komentirati in pojasnjevati".

V Kylin Prime Group so zato svoj delež prodali novim prijateljskim lastnikom. V lastništvo Lona je tako v zadnjih tednih lanskega leta čez noč vstopilo več novih delničarjev. To operacijo je po ugotovitvah kriminalistov urejal Miro Senica, na pomoč pa sta mu priskočila Stopar in Furlan.

Tretjina Lona v rokah Stoparja in Furlana

Po podatkih kriminalistov imajo podjetja, ki jih obvladujeta Stopar in Furlan, od novembra lani skupaj v lasti že več kot 31 odstotkov delnic Lona, vrednih od štiri do pet milijonov evrov. To so:

  • podjetje FIN-NEP, ki je registrirano za projektiranje. Njegov lastnik je Stopar;
  • podjetje Diamant In, ki se ukvarja s trgovanjem z nepremičninami. Njegova uradna lastnica je Sandra Hrovatič. Kriminalisti po naših podatkih sumijo, da ga obvladuje Stopar;
  • podjetje Lendmark, ki se ukvarja z gostinstvom. Njegov edini uradni lastnik je Vrhničan Blaž Drašler, ki poslovno sodeluje z Rokom Furlanom. Prek tega podjetja je leta 2010 stekla tudi domnevno fiktivna prodaja jahte Igorja Furlana, očeta Roka Furlana, zaradi česar je finančna uprava (Furs) ni mogla zaseči;
  • podjetje Sagrada, ki je uradno v lasti Renate Grošelj, za njim pa naj bi v resnici stal Rok Furlan. V preteklosti je bil lastnik Sagrade tudi Igor Furlan.

Lastništvo so razpršili zaradi bančne regulacije. Nobeno od naštetih podjetij namreč nima v lasti več kot deset odstotkov delnic, zaradi česar za lastništvo deležev uradno ne potrebujejo dovoljenja Banke Slovenije, ker tako med seboj niso povezane osebe. Spomnimo pa, da je Banka Slovenije skupini delničarjev Lona iz nasprotnega tabora zaradi suma usklajenega delovanja odvzela glasovalne pravice in odredila prodajo delnic.

jahta Princess V58
jahta Princess V58
YachtWorld.com

Od kod denar, ki je končal v delnicah Lona?

V Odvetniški pisarni Senica so potrdili, da so v imenu stranke, ki je prodajala delnice, torej podjetja Kylin Group, izpeljali transakcijo, v katerih je delnice kupilo podjetje FIN-NEP. "Naša stranka (...) je preverila javno dostopne podatke o kupcu in boniteto, pri čemer ni ugotovila nič nenavadnega, zato je transakcijo izpeljala," so pojasnili.

Če odvetniki sumijo, da je šlo pri nekem pravnem poslu za pranje denarja oziroma za sumljivo finančno transakcijo, so po zakonodaji to dolžni prijaviti uradu za preprečevanje pranja denarja. "Ni nam znano, da bi podjetje FIN-NEP sodelovalo pri kakršnihkoli aktivnostih, ki bi bile v nasprotju s slovensko zakonodajo," so poudarili v Odvetniški pisarni Senica.

A vstop Furlana in Stoparja v lastništvo Lona odpira več vprašanj. Najprej, ali sta oba res končna kupca teh delnic, pa tudi o izvoru denarja za te posle. Podjetje FIN-NEP je imelo sicer pomembno vlogo v mreži za preprodajo avtomobilov. V najemu je imelo poslovne prostore v Brežicah, kjer so bila vozila. Tudi preostala tri omenjena podjetja, ki so kupila delnice Lona, po podatkih iz njihovih bilanc za nakupe niso imela na voljo dovolj denarja.

Rok Furlan, Tomaž Stopar
Rok Furlan, Tomaž Stopar
Posnetek zaslona

Računi v Švici

Na urad za preprečevanje pranja denarja smo zato naslovili več vprašanj. Zanimalo nas je:

  1. Ali je urad preiskoval denarne tokove pri vplačilu in preprodaji delnic Banke Lon v letu 2018?
  2. Če da, ali je zaznal sume kaznivih dejanj in jih naznanil organom pregona?

"Konkretnih primerov ne moremo komentirati, niti ne moremo obveščati javnosti o svojih morebitnih ugotovitvah," so nam odgovorili na uradu. Poudarili so, da o ugotovitvah v postopkih obveščajo pristojne organe, torej policijo ali tožilstvo. Tudi na Banki Slovenije, kot že omenjeno, na vprašanja, ali so preverili izvor denarja denarja za nakupe delnice in kaj ugotavljajo o povezanosti lastnikov, ne odgovarjajo.

Povezave med Senico, Furlanom in Stoparjem naj bi bile po ugotovitvah kriminalistov precej tesne. Furlan in Stopar sta se v zadnjih mesecih redno sestajala, usklajevala posle in kupovala vozila. Tudi Senica naj bi bil v rednih stikih s Furlanom, ki je njegova domnevna zveza do Tomaža Stoparja. S Furlanom Senica sodeluje tudi v nepremičninskih poslih, trdijo naši viri blizu preiskovalcem. Stoparja in podjetje Kylin Prime Group, ki je registrirano v davčni oazi Zug, povezujejo tudi računi v Švici.

"Tako kot še mnogo drugih ljudi, gospod Miro Senica pozna gospoda Roka Furlana, medtem ko za gospoda Tomaža Stoparja do pred kratkim, ko je bil ta omenjen v nekaterih medijskih objavah, ni slišal," odgovarjajo v Odvetniški pisarni Senica.

Kupovanje dragih avtomobilov

Po naših informacijah so kriminalisti v preiskavi iskali tudi dokaze, da je bil Senica med kupci avtomobilov, ki jih je v Slovenijo uvažala domnevna hudodelska združba. Pridobili naj bi namreč informacijo, da je Senica od enega od podjetij iz Stoparjeve mreže kupil vozilo mercedes benz S. To so v Odvetniški pisarni Senica zanikali.

Mediji so sicer že pred slabim desetletjem poročali, da naj bi Miro Senica in njegova življenjska sopotnica drage avtomobile kupovala v podobnih mrežah. Šlo naj bi za pet avtomobilov: astona martina DB9, mercedesa S500, porscheja cayenna in dva audija A8.

Po takratnih ugotovitvah Finančne uprave (Furs) so jih v Slovenija uvozila podjetja, namenjena utaji davka na dodano vrednost. Že takrat naj bi v teh poslih sodelovala tudi Stopar in Furlan, a sama tega nikoli nista potrdila.

Takrat sta Senica in Kresalova, ministrica za notranje zadeve v obdobju vlade Boruta Pahorja, poudarjala, da so bili vsi davki ob nakupu vozil teh vozil poravnani, kar da je neizpodbitno ugotovil tudi Furs, in da sama nista bila vpletena v pridobivanje vozil iz EU v Slovenijo.

Članek prvotno objavljen na strani siol.net