Do državnozborskih volitev še:

Telekom nam grozi s tožbo zaradi razkrivanja poslov z Nova24TV

V Telekomu Slovenije, ki je v večinski lasti države, so napovedali, da bodo proti našemu mediju "za zaščito svojih interesov uporabili vsa pravna sredstva".

Avtor: Primož Cirman / Tomaž Modic
četrtek, 30. 12. 2021, 05:55


20160909-00723977
Telekom Slovenije, ki ga vodi Cvetko Sršen, nekdanji kandidat SDS za župana Krškega, prikrito financira medijski projekt vladajoče stranke.
STA

"Pozivamo vas kot odgovornega urednika in tudi medij necenzurirano.si, da prenehate z  neresničnimi objavami, ki posegajo v dobro ime in ugled družbe Telekom Slovenije. V primeru nadaljnjega namernega blatenja dobrega imena in ugleda Telekoma Slovenije bomo za zaščito svojih interesov uporabili vsa pravna sredstva."

To piše v elektronskem sporočilu, ki so ga na uredništvo necenzurirano.si včeraj poslali iz Telekoma Slovenije. To so storili po našem razkritju, da Telekom Slovenije, ki je v večinski lasti države, pomaga prikrito financirati strankarsko televizijo SDS. 

Kot smo poročali, Telekom Slovenije za predvajanje obeh programov Nova24TV v shemi, ki jo prodaja naročnikom, namreč mesečno plačuje nesorazmerno visoko nadomestilo, ki ga po naših podatkih nikakor ni mogoče upravičiti s kriteriji gledanosti. Družbi Nova24TV za predvajanje njenih programov plačuje nekajkrat več kot njegovi tekmeci na trgu in to prek posrednika – Inštituta za avtorsko pravico, ki je začel delovati takoj po lanski zamenjavi oblasti, vodi pa ga Blaž Rant, nekdanji direktor združenja SAZAS.

Preberite še:
Razkrivamo: Naročniki Telekoma plačujejo televizijo SDS

Telekom zanika, da prikrito financira televizijo SDS

Že prejšnji teden smo na Telekom Slovenije naslovili več vprašanj, ki jih objavljamo v okvirju. Iz družbe nismo dobili konkretnih odgovorov, ampak le skopo pojasnilo, da programsko shemo nenehno nadgrajujejo in skrbijo, da uporabnikom zagotavljajo čim bolj raznoliko ponudbo. "Za slovenske linearne TV-programe, ki so uporabnikom dosegljivi v različnih programskih shemah, skladno s 112. členom zakona o medijih omogočamo enakopravne pogoje razširjanja programov. Ostalih podrobnosti, ki se nanašajo na sodelovanje z našimi poslovnimi partnerji, zaradi spoštovanja poslovnih dogovorov ne razkrivamo," so sporočili. 

Kako si je največja vladna stranka zagotovila državno financiranje svoje televizije.
Kako si je največja vladna stranka zagotovila državno financiranje svoje televizije.
necenzurirano.si

Toda po objavi drugega dela zgodbe o poslih z Nova24TV smo dobili zahtevo za objavo odgovora, v kateri nam Telekom Slovenije grozi s "pravnimi sredstvi", ki jih bodo uporabili "v primeru nadaljnjega namernega blatenja dobrega imena in ugleda" družbe. V sporočilu so zanikali, da bi prikrito financirali strankarsko televizijo SDS. Poudarili so, da te navedbe "pomembno posegajo v ugled podjetja". 

"V Telekomu Slovenije se z vsemi ponudniki medijskih vsebin pogajamo tako o umestitvi v TV-programsko shemo kot o avtorskih pravicah in višini nadomestila za razširjanje posameznega programa oziroma paketa programov. Takšne dogovore imamo sklenjene tako s komercialnimi mednarodnimi kot slovenskimi ponudniki TV-vsebin, s čimer različnim ponudnikom plačujemo pravico radiodifuzne retransmisije, da lahko TV-programe zagotavljamo svojim naročnikom. To velja tudi za televizijo Nova24TV," so sporočili. Dodali so, da "odločitve sprejemajo kot skrben gospodar".

Preberite še:
Janša kot Vučić: Telekom plačuje Nova24TV za blatenje nasprotnikov

Kaj so dejstva

A z več dejstvi smo dokazali, da to ne drži:

1) Nadomestilo za Nova24TV je nesorazmerno visoko glede na znesek, ki ga za isti namen prejemajo enako ali precej bolj gledani programi. Telekom Slovenije tako Inštitutu za avtorsko pravico, ki ob Nova24TV zastopa še nekaj slabo gledanih programov, mesečno plačuje 0,6 evra na naročniški priključek. Povprečna gledanost Nova24TV med letošnjim januarjem in novembrom je bila nižja od enega odstotka. Medtem je bila zgolj gledanost Pop TV 18,2-odstotna, torej kar dvajsetkrat višja. Kljub temu Telekom plačuje medijski družbi Pro Plus za Pop TV, Kanal A in več drugih programov, ki skupaj dosegajo 30-odstotno gledanost, le od štiri- do petkrat več kot za programa Nova24TV.

2) Skupaj z ostalimi manjšimi programi v paketu prejema enako nadomestilo kot recimo Planet TV, ki ima 4,5-večjo povprečno gledanost, v času podpisa pogodbe pa je bil še v lasti Telekoma.

Telekom Slovenije s plačevanjem Nova24TV ne financira le poslancev državnega zbora, ampak tudi ministre in predstavnike izvršne veje oblasti. Ti so namreč delničarji tega medija in imajo od pomoči neposredno korist.
Telekom Slovenije s plačevanjem Nova24TV ne financira le poslancev državnega zbora, ampak tudi ministre in predstavnike izvršne veje oblasti. Ti so namreč delničarji tega medija in imajo od pomoči neposredno korist.
necenzurirano.si

3) Po naših informacijah A1 za predvajanje obeh programov Nova24TV mesečno plačuje 0,1 evra na naročniški priključek, torej šestkrat manj kot Telekom Slovenije, pri čemer ta denar nakazuje neposredno družbi Nova24TV in ne posredniku. 

4) Več virov nam je potrdilo, da so pri Telekomu pogodbo podpisali, ne da bi pred tem poskušali ugotoviti, kolikšno nadomestilo bi bilo v ekonomskem smislu še mogoče upravičiti.

5) Telekom Slovenije je vrsto let tudi največji državni oglaševalec na Nova24TV. Njena programa sta v shemi Telekoma Slovenije od letos na visokem 7. in 8. mestu. To pomeni, da sta – drugače kot Pop TV in Kanal A – dosegljiva z enim pritiskom na daljinec.

Preberite še:
V propagandni aparat SDS pred volitvami tudi denar državnih podjetij

Kaj imata skupnega Telekom in Nova24TV? V obeh je glavni SDS.

V Telekomu Slovenije najodločneje zavračajo tudi vsakršen poskus ustvarjanja vtisa, "da na poslovne odločitve Telekoma Slovenije kakorkoli vpliva predsednik Vlade", torej Janez Janša. "Takšen vtis so skušali novinarji ustvariti z naslovom 'Janša kot Vučić: Telekom plačuje Nova24TV za blatenje nasprotnikov', (objavljenem, op. a.) 28. decembra 2021. V Telekomu Slovenije nikomur ne plačujemo 'za blatenje nasprotnikov'," so pojasnili.

Za Telekom Slovenije dela tudi Janšev odvetnik Franci Matoz.
Za Telekom Slovenije dela tudi Janšev odvetnik Franci Matoz.
STA

Toda Nova24TV je projekt stranke SDS. Gre za televizijo, znano po ostrih napadih na politično opozicijo, novinarje, pravosodje in druge kritike sedanje vlade. Ustanovili so jo vodilni člani stranke. Ti so ohranili ključne položaje v njenih upravljavskih strukturah tudi po tem, ko je Nova24TV uradno prešla v večinsko last madžarskega kapitala. 

Do lanske zamenjave oblasti je tako upravni odbor Nova24TV vodil Vinko Gorenak, danes državni sekretar v Janševem kabinetu. Izvršni direktor je bil Aleš Hojs, danes minister za notranje zadeve. Med delničarji Nova24TV so še vedno ministri, poslanci, funkcionarji in drugi člani stranke, tudi sam Janša. Po naših podatkih je Telekom Slovenije Inštitutu za avtorsko pravico v letu in pol nakazal že več kot dva milijona evrov. Večino tega denarja je dobila Nova24TV, kar je pomembno izboljšalo poslovanje družbe, s tem pa tudi vrednost naložbe vodilnih članov SDS.

Tudi v Telekomu Slovenije SDS vleče vse niti. Od marca letos upravo vodi Cvetko Sršen, kandidat stranke za župana Krškega. Vanjo sta bila v kvoti SDS imenovana še Barbara Galičič Drakslar, ki je na Telekom Slovenije prišla s Pošte Slovenije, in Mitja Štular, dolgoletni kader vladajoče stranke in nekdanji predsednik programskega sveta RTV Slovenija. Kot sodni izvedenec je s svojim pričanjem na sojenju razbremenil Milka Noviča, osumljenega umora nekdanjega direktorja Kemijskega inštituta Janka Jamnika

Nadzorni svet Telekoma Slovenije vodi Iztok Černoša, član SDS iz Šoštanja, v njem pa sta od letos še odvetnik Nova24TV Radovan Cerjak in pravnik Jurij Toplak, ki stranki pomaga pri napadih na ustavno sodišče, sam pa je tudi dolgoletni prijatelj Roka Snežiča. Pogodbo o sodelovanju s Telekomom Slovenije ima tudi Franci Matoz, dolgoletni odvetnik SDS in Janše.

Preberite še:
Tajni načrt za politično pokoritev Pop TV

Kaj smo vprašali Telekom Slovenije

1. Kolikšno nadomestilo za distribucijo oziroma sorodne pravice Telekom Slovenije na mesečni ravni plačuje zavodu Inštitut za avtorsko pravico?
2. Kdaj je Telekom Slovenije sklenil pogodbo o plačevanju s tem zavodom in kolikšno je obdobje trajanja pogodbe?
3. Ali lahko potrdite ali zanikate, da znaša mesečni znesek nadomestila približno 120.000 evrov?
4. Na kolikšno število TV programov se nanaša to nadomestilo in katere?
5. Po kakšnih ekonomskih kriterijih se je Telekom Slovenije odločil za plačevanje tega nadomestila?
6. Ali je Telekom Slovenije z družbo Pro Plus že sklenil dogovor o nadomestilu za predvajanje vsebin za leto 2022 in prihodnja leta?
7. Ali bo Telekom Slovenije iz programske sheme odstranil kanale v lasti družbe Pro Plus (Pop TV, Kanal A ...)? Če, kdaj in zakaj?

Necenzurirano prenos
Državni Telekom Slovenije je po lanski zamenjavi oblasti postal ključni vir financiranja televizije Nova24TV, ki jo obvladujejo člani SDS.
STA