Koliko od Adrie Airways terjajo njeni pogrebniki

Prazna stečajna masa in več kot 2800 zahtevkov upnikov v skupni vrednosti 150 milijonov evrov. Kdo bo največ izgubil zaradi stečaja našega nacionalnega letalskega prevoznika?

Avtor: Tomaž Modic / Vesna Vuković
torek, 5. 5. 2020, 13:15


Necenzurirano prenos
Holger Kowarsch, nekdanji glavni izvršni direktor Adrie Airways, od nekdanjega delodajalca terja skoraj 70 tisoč evrov.
STA

V stečajnem postopku Adrie Airways bodo najkrajšo potegnili velike regionalne letalske družbe, s katerimi je tesno sodelovala Adria, tuji serviserji in letališča, na katera so letela Adriina letala, in njeni zaposleni.

Seznam terjatev razkriva visoke prejemke zaposlenih v Adrii, predvsem pilotov, ki so danes prisiljeni delati v drugih državah in za nižje zneske. Okoli 570 zaposlenih je v stečajno maso prijavilo za 15 milijonov evrov neporavnanih plač in drugih prejemkov. Velik del zaposlenih ima za več deset tisoč evrov zahtevkov, nekateri pa tudi več kot 100 tisoč evrov. Najvišji zahtevek je prijavil eden od kapitanov, skoraj 250 tisoč evrov.

Vsaj nekaj denarja iz stečajne mase pričakujejo nekdanji vodilni v Adrii, med njimi glavni izvršni direktor Holger Kowarsch, partner nemškega sklada 4K Invest, ki je lastniško obvladoval Adrio. Kowarsch je prijavil za 67.600 evrov terjatev do Adrie. Še višje zneske so v stečajno maso prijavili drugi vodilni.

Preberite še:

Izginuli milijoni Adrie končali v Južni Ameriki?

Na lov za spornimi posli Nemcev v Adrii Airways

Največ zahtevkov so v stečajno maso prijavile lizinške družbe in lastniki letal, ki jih je pred propadom najemala Adria in so registrirani v davčnih oazah. Imeli bodo tudi velike težave pri dokazovanju svojih terjatev, saj je stečajni upravitelj Janez Pustatičnik resno podvomil v resničnost njihovih zahtevkov.

/
/
STA

V nasprotju s pričakovanji bi lahko država zaradi stečaja Adrie neposredno utrpela manjšo škodo. Res pa je, da je težko oceniti posledice stečaja za celotno slovensko gospodarstvo ter pokojninsko in zdravstveno blagajno. Ta škoda se šteje v milijonih. Finančna uprava RS (Furs), zdravstvena blagajna, Agencija za okolje in nekatere druge javne službe so sicer prijavili za okoli dva milijonov evrov terjatev. Na seznamu upnikov pa ni Petrola, ki je v delni lasti države, saj je iz preventivnih razlogov prekinil sodelovanje z Adrio oziroma za gorivo zahteval predplačila.

Priznanih za 73 milijonov evrov terjatev

Iz danes objavljenega seznama terjatev Adrie Airways, ki smo ga analizirali na necenzurirano.si, je razvidno, da:

- je terjatve prijavilo več kot 2300 upnikov, od tega jih je bilo nekaj zavrženih, pomemben del pa prerekan;

- vsega skupaj je bilo prijavljenih za okoli 135 milijonov evrov terjatev, od tega je priznanih za 72,6 milijona evrov, prerekanih pa za 62,9 milijona evrov terjatev;

- poleg tega je nekaj več kot 570 zaposlenih v stečajno maso prijavilo za 15 milijonov evrov prednostnih terjatev.

V nadaljevanju so predstavljene najvišje prijavljene terjatve:

-  41,3 mio evrov         Aerocentury, ZDA; družba, pri kateri je Adria najemala letala (večina prerekana, ker naj bi šlo za škodo, ki je ni izkazal)

- 16 mio evrov             SASOF III, Irska; družba, pri kateri je Adria najemala letala (velika večina prerekana, nedokazana škoda)

- 10 mio evrov             skupina JAH32000, Kajmanski otoki; družba, pri kateri je Adria najemala letala (večina prerekana, ker ni dokazil)

- 8,7 mio evrov            letalska družba Akstiaselts Nordic Aviation Group, Estonija; s to družbo je Adria poslovno sodelovala

- 6,6 mio evrov            letalska družba Lufthansa, Nemčija

- 5,3 mio evrov            Banka Intesa Sanpaolo

- 4,55 mio evrov          EIC Aircraft Leasing LTD, Irska; družba, pri kateri je Adria najemala letala

- 4,23 mio evrov          letališče Fraport Slovenija

3,5 mio evrov            8900973 Canada Ltd, Kanada; ; družba, pri kateri je Adria najemala letala

- 3,4 mio evrov            letalska družba Austrian Airlines, Avstrija

- 2,1 mio evrov            Rolls-Royce Corporation, ZDA

- 2,1 mio evrov            Eurocontrol, Belgija

- 1,8 mio evrov            Lufthansa Technik, Nemčija; serviserska družba;

- 1,7 mio evrov            letališče Tirana International Airport, Albanija

- 1,3 mio evrov            Bank of America Merrill Lynch

- 1,14 mio evrov          Ministrstvo za okolje in prostor, Agencija za okolje

- 900 tisoč evrov         Swiss International, Švica

- 900 tisoč evrov         Regional One, ZDA

- 700 tisoč evrov         NLB

- 700 tisoč evrov         Bundespolizeiprasidium, Nemčija

- 600 tisoč evrov         Boto d.o.o. (odkup terjatve od podjetja Ipek International LTD)

- 458 tisoč evrov         Darwin Airline, Švica; nekdanja hčerinska družba, ki je šla v stečaj

- 435 tisoč evrov         Amadeus IT Group, Španija; s to družbo je Adria sodelovala pri testiranju biometričnega vkrcavanja (večina terjatev ni priznanih)

- 400 tisoč evrov         Zavarovalnica Triglav

- 367.000 evrov           Furs

- 359.000 evrov           ZZZS 

- 114 tisoč evrov         Kontrola zračnega prometa

- 15 tisoč evrov           revizorska družba KPMG

Menedžerji:

- 88 tisoč evrov           Tadej Notersberg

- 67.600 evrov             Holger Kowarsch

- 47.700 evrov             Sven Kukemelk

- 35 tisoč evrov           Andreja Likar