Po sledeh vojne za milijone Luke Dončića

Se je Luka Dončič odločil nadzor nad lastno blagovno znamko prevzeti, ker je Mirjam Poterbin trženje njegovega imena prepustila svojemu partnerju?

Avtor: Primož Cirman / Tomaž Modic
četrtek, 8. 9. 2022, 05:55


potrebin doncic
Luka Dončić se je prvič na ameriški urad za zaščito blagovnih znamk obrnil konec lanskega junija, tik pred tekmo z Litvo, ki je odločala o uvrstitvi na olimpijske igre v Tokiu. Še od prej je bila lastnica njegove blagovne znamke mati Mirjam Poterbin.
Instagram

Medtem ko eden najboljših košarkarjev sveta Luka Dončić v teh dneh blesti na evropskem prvenstvu v Nemčiji, se je daleč stran od košarkarskih parketov začel pravni boj za lastništvo njegove blagovne znamke, vredne več deset milijonov evrov. 

Včeraj je tako ameriški športni novinar Marc Stein razkril, da želi Dončić pri ameriškem uradu za patente in blagovne znamke (USPTO) s pomočjo tamkajšnjih odvetnikov ponovno pridobiti nadzor nad blagovno znamko LUKA DONCIC 7, ki je zdaj uradno v lasti njegove matere Mirjam Poterbin. To mu je potrdil tudi sam Dončić. 

Toda danes razkrivamo, da se je v boj za trženje Dončićevega imena že pred časom vpletel tretji igralec. Gre za Borisa Požega, zasebnega partnerja Mirjam Poterbin in ljubljanskega poslovneža, ki se ukvarja s prodajo nepremičnin in gostinsko dejavnostjo. Nanj je namreč Dončićeva mati prenesla upravljanje vseh slovenskih podjetij, ki ekskluzivno tržijo blagovno znamko enega največjih zvezdnikov lige NBA. Požeg je tudi 40-odstotni lastnik podjetja LD77, ki v Evropi trži Dončićevo ime. To je postal oktobra lani, le tri mesece po košarkarskem turnirju na olimpijskih igrah v Tokiu, kjer je slovenska reprezentanca z Dončićem na čelu osvojila četrto mesto.

Boris Požeg, nekdanji voznik relija, je že več kot leto dni direktor podjetij Mirjam Poterbin, mame Luke Dončića.
Boris Požeg, nekdanji voznik relija, je že več kot leto dni direktor podjetij Mirjam Poterbin, mame Luke Dončića.
Tit Košir/Večer

Kot je znano, se je Požeg letos znašel v sodni preiskavi zaradi sumov treh velikih tatvin, s katerimi naj bi trije osumljeni povzročili dobrih 45.000 evrov škode. Tožilstvo jim očita, da so odtujili dve osebni vozili in skuter, ki naj bi ga Mirjam Poterbin podarila Luki Dončiću. Požeg je te očitke prejšnji mesec javno zanikal. Toda Požegov prevzem trženja Dončičevega imena, ki bi mu lahko v prihodnjih letih prinesel milijone, časovno sovpada z njegovim poslovnim preporodom, ki je sledil obdobju finančnih težav. Lani se je tako lotil obnove zapuščenega hotela na Planini pod Golico, ustanovil pa je tudi podjetje za izvedbo stavbnih projektov.

Preberite še:
Kdo je kriv, da niste mogli gledati Dončića in Dragića

Kaj razkrivajo dokumenti iz ZDA 

Prihodki iz trženja blagovnih znamk so ob plačah najpomembnejši finančni vir svetovnih športnih zvezdnikov. Prinašajo jim odstotke od prodaje vseh vrst oblačil, športne opreme, igrač in drugih izdelkov z njihovimi imeni. Dončić, ki bo v prihajajoči NBA sezoni prejel dobrih 37 milijonov dolarjev plače, je v ZDA v zadnjih letih registriral dve blagovni znamki: LUKA DONCIC in ORIGINAL HOOPS OF LUKA DONCIC. V lasti ju ima prek podjetja Luka99, ki je registrirano v davčni oazi Delaware. V San Franciscu domuje še podružnica tega podjetja za zvezno državo Texas, od koder prihajajo Dallas Mavericks. 

Spor je sprožilo podjetje Luka99.
Spor je sprožilo podjetje Luka99.
necenzurirano.si

Jabolko spora je tretja blagovna znamka, LUKA DONCIC 7, ki jo je Mirjam Poterbin ameriškemu uradu prijavila novembra 2018, kmalu po začetku Dončićeve prve sezone v ligi NBA. To je storila s soglasjem takrat še 19-letnega Dončića, ki si je kmalu po uradni registraciji blagovne znamke v januarju 2020 premislil. Kot je razvidno iz dokumentov, ki smo jih pridobili iz ZDA, je že 23. junija lani, tik pred olimpijskimi igrami na Japonskem, obvestil urad, da svoje soglasje umika. Njegovi odvetniki so to utemeljili z dejstvom, da je bil v trenutku podpisa soglasja "še zelo mlad". 

Konec leta 2020 je Mirjam Poterbin v Sloveniji registrirala blagovno znamko Luka Dončić.
Konec leta 2020 je Mirjam Poterbin v Sloveniji registrirala blagovno znamko Luka Dončić.
UIL

V istem času je urad Dončiću prvič zavrnil registracijo blagovne znamke LUKA DONCIC, saj da je bila domala enaka že registrirani blagovni znamki LUKA DONCIC 7, ki jo ima v lasti Mirjam Poterbin. Kot so v zahtevi zapisali njegovi odvetnik, je želel Dončić z umikom soglasja "konsolidirati svoje poslovne interese ter prevzeti nadzor nad svojim imenom in identiteto".

Preberite še:
Skrita preteklost Janševega izbranca za napad na Goloba

Trženje Luke Dončića je prepustila partnerju 

Zakaj se je Luka Dončić odločil za takšno pravno pot? Ker očitno ni želel, da bi na njegovem imenu služil tudi Požeg. 

Že februarja lani, štiri mesece preden se je Dončić obrnil na ameriški urad, je tako Požeg postal direktor treh podjetij, ki jih obvladuje Mirjam Poterbin, skupaj pa imajo za več milijonov evrov premoženja. Med njimi je ključno podjetje LD77, saj trži izdelke pod imenom košarkarskega virtuoza, na njegove račune pa prihaja tudi denar za promocijo Slovenije. Javna agencija za trženje in promocijo turizma, ki je v lanski sezoni NBA v Dallasu organizirala "I Feel Slovenia night", je podjetju LD77 od leta 2020 skupaj nakazala skoraj 240.000 evrov. Od lanske jeseni je njegov lastnik tudi Požeg. Obvladuje ga prek družbe LMB 44 s sedežem v Črni gori. 

/
/
necenzurirano.si

Ljubljanski poslovnež je širši slovenski javnosti postal znan leta 2015. Takrat je na dražbi kupil blagovno znamko Hokejski klub Jesenice in napovedal ponovni vzpon jeseniškega hokeja. Od tega ni bilo nič, saj ni plačal obljubljenih 150.000 evrov in od nakupa odstopil. Kmalu zatem so se začele Požegove poslovne in finančne težave. Leta 2018 je njegovo podjetje MPB 4, prek katerega je pod blagovno znamko Pixi prodajal sladoled, končalo v stečaju. Njegove posle je že pred tem očitno prevzelo eno od podjetij, ki jih je ustanovila Mirjam Poterbin. 

Preberite še:
Hvala, Luka in fantje, ker spet verjamemo #kolumna

Poslovni preporod Borisa Požega

Lani, ko je postal upravljavec in solastnik podjetja za trženje Luke Dončića, pa se je Požeg lotil drugih poslov. Konec lanskega leta je skupaj s partnerji kupil zapuščeni hotel Belcijan na Planini pod Golico, ki ga namerava obnoviti in v dveh letih ponovno otvoriti. Letos spomladi pa je ustanovil podjetje Eko Slam, ki se ukvarja z izvedbo stavbnih projektov. Kje bo gradil in kako financira vse te projekte, iz javno dostopnih virov ni jasno.

Luka Dončić je včeraj Franciji nasul 47 točk. To je največ na evropskih prvenstvih po 65 letih in drugi najboljši točkovni izkupiček v njihovi zgodovini.
Luka Dončić je včeraj Franciji nasul 47 točk. To je največ na evropskih prvenstvih po 65 letih in drugi najboljši točkovni izkupiček v njihovi zgodovini.
Martin Metelko

V vsakem primeru bo Dončićeva pot do dokončne povrnitve lastne blagovne znamke še dolga. Postopek pred ameriškem uradu bo po predvidenem urniku trajal vsaj do marca 2024, pri čemer morajo odvetniki Mirjam Poterbin na zahtevo Dončićevih odvetnikov odgovoriti do sredine prihodnjega meseca. 

Dončić je ameriškemu novinarju Steinu dejal, da "raste kot igralec in oseba, zato je zame pomembno, da imam nadzor nad lastno blagovno znamko". Mirjam Poterbin pa je včeraj sporočila, da "vse, kar je napisano, prihaja s strani ljudi, ki so Luko obkrožili v zadnjih dveh letih in želijo popoln nadzor nad njegovim življenjem in kariero".