Pomoč nujno rabil moški v Velenju, aktiviral pa se je rešilec v Celju

Na družbenih omrežjih se je z zgodbo o reševalnem vozilu, ki ga ni in ni hotelo biti, oglasila Velenjčanka in povedala zakaj so na intervencijsko ekipo čakali kar več kot pol ure.

Svet24
Avtor: Svet24 / P.K.
sreda, 14. 6. 2023, 10:03


poškodovanec
Moški je doživel epileptični napad. Slika je simbolična.
Profimedia

Pri avtobusni postaji je avtorica spletne objave skupaj s sprehajalko pomagala moškemu, ki je doživel epileptični napad. Nudili sta mu prvo pomoč in nemudoma poklicali 112, da bi zaprosili za reševalno vozilo, a tega na prizorišče dogodka ni bilo kar 33 minut. Kako je mogoče, da je prišlo do tega?

Kot se je kasneje razjasnilo, je bila ob klicu na interventno številko 112 aktivirana napačna enota. Dispečerski center Maribor, ki od 1. junija 2023 namesto ZD Velenje sprejema klice na številko nujne medicinske pomoči, je namreč aktiviral reševalce v Celju. A ko so ti prispeli do domnevne lokacije, tam ni bilo nikogar. Celjski reševalci naj bi se 14 minut vozili po mestu, da bi našli moškega, a so bili pri iskanju neuspešni.

Prihiteli v treh minutah

Kot poroča lokalni portal Velenjčan je dispečer glede na prve podatke klicočih sklepal, da so reševalci potrebni v Celju. Ob prvem klicu na številko 112 namreč klicatelji niso povedali, da gre za lekarno v Velenju, ampak samo, da gre za Sanolabor pri zdravstvenem domu. "Ko je dispečer postavil podvprašanje, če je to zraven srednje šole, je bil odgovor klicočega pritrdilen. Dispečer v Mariboru je narobe sklepal, da gre za lokacijo v Celju. V Celju je Sanolabor v bližini srednje šole in zdravstvenega doma – enako kot v Velenju," poroča portal. Ob ponovnem klicu Velenjčanke je center v Mariboru le aktiviral velenjske reševalce, ki so na kraj prispeli po treh minutah.

Rešile je obolelega iskal po Celju.
Rešile je obolelega iskal po Celju.
Marko Vavpotič/M24

Ob tem dogodku pristojni pozivajo vse, ki bodo uporabniki številke 112, da zdravstvenemu dispečerju kratko in razločno podajo natančne podatke. Le tako bo lahko na mesto intervencije poslal najbližjo ustrezno enoto nujne medicinske pomoči. Najpomembnejši podatki so točen naslov ali opis mesta intervencije, telefonska številka, na kateri je klicatelj dosegljiv, ob klicu na 112 pa je treba navesti tudi, ali je oseba budna, ali se pogovarja oz. odziva na glas ali bolečino ter ali normalno diha. 

"Tudi na vsa ostala vprašanja zdravstvenega dispečerja je treba odgovarjati s kratkimi in razločnimi odgovori. Po potrebi boste prejeli od zdravstvenega dispečerja ustrezna navodila in bo z vami ostal na liniji do prihoda prve reševalne ekipe na kraj intervencije," so v današnjem sporočilu za javnost poudarili v ZD Velenje. Poleg tega so se zahvalili mimoidočim, ki so pravilno ukrepali ob čakanju na nujno medicinsko pomoč in so pripomogli k pozitivnemu izidu.