Janša v vabilu na svoj shod med podpornicami navaja organizacije, ki sploh ne obstajajo

Predsednik vlade vabi na shod v podporo Ukrajini, v vabilu pa navaja spletne strani, ki sploh ne obstajajo.

Svet24
Avtor: Svet24 / R.T.
ponedeljek, 28. 2. 2022, 20:39


Janez Janša
Janez Janša je postavil pogoje za sodelovanje, a najprej potrebuje zaveznike.
Bobo

Predsednik vlade Janez Janša je za sredo ob 17. uri napovedal shod v podporo Ukrajini, zaradi česar je naletel na precej kritik, ki so izpostavljale dvoličnost njegovega odnosa do protestnih shodov v zadnjih dveh letih in zadnje poteze.

V vabilu, kot je razvidno na fotografiji, navaja, da se bo shod odvijal v sodelovanju s kulturnim društvom Ljubljana-Kyiv. Društva s takim imenom v Sloveniji ni moč najti na spletni strani Bizi.si, ki nas usmeri na društvo z imenom Društvo Ljubljana-Kijev. Če je prav to društvo tisto, ki sodeluje v Janševem shodu, še nismo uspeli potrditi.

Janša na Twitterju vabi na shod, ki naj bi ga podpiralo Kulturno društvo Ljubljana - Kyiv in spletni strani razom.si ter situacija.si
Janša na Twitterju vabi na shod, ki naj bi ga podpiralo Kulturno društvo Ljubljana - Kyiv in spletni strani razom.si ter situacija.si
Twitter

Obstaja Kulturno društvo Ljubljana - Kijev, ne pa tudi Kulturno društvo Ljubljana - Kyiv
Obstaja Kulturno društvo Ljubljana - Kijev, ne pa tudi Kulturno društvo Ljubljana - Kyiv
Zajem zaslona

Prav tako sta na vabilu navedeni dve spletni strani, razom.si in situacija.si. Ko v brskalnik google vtipkamo imena spletnih strani, nas v obeh primerih brskalnik obvesti, da spletni strani s takimi imeni ne obstajata.

Spletna stran z imenom situacija.si ne obstaja
Spletna stran z imenom situacija.si ne obstaja
Zajem zaslona

Obstaja sicer mednarodna stran organizacije Razom, a ta deluje v angleščini, njena slovenska inačica pa ne obstaja.

Spletna stran z imenom razom.si ne obstaja.
Spletna stran z imenom razom.si ne obstaja.
Zajem zaslona

Sporna praksa, s katero premier ustvarja videz podpore širokega spektra organizacij

Glede na to, da organizacije, ki jih Janša navaja v svojem vabilu, vsaj po prvih izsledkih raziskave ne obstajajo, je moč govoriti o kampanji, s katero želi premier ustvarjati videz tega, da prejema podporo več različnih organizacij. Take prakse se v angleščini imenujejo "astroturfing," stranka SDS pa se jih je posluževala že prej. Najbolj znan primer astroturfinga vladajoče stranke je bila kopica lažnih Twitter računov, ki naj bi podpirali stranko in premierja, a se je kaj kmalu izkazalo, da za njimi sploh ne stojijo pravi ljudje.