Do državnozborskih volitev še:

Za promocijo cepljenja novačili svetnika SDS in pisca na Nova24TV #video

Medtem ko nezaupanje ljudi v cepljenje raste, je vlada iz kampanje za promocijo cepljenja naredila klientelni posel.

Avtor: Primož Cirman / Tomaž Modic / Vesna Vuković
sreda, 12. 5. 2021, 05:55


urbanija
Šef vladnega urada za komuniciranje Uroš Urbanija nima nobenih težav s preusmerjanjem javnega denarja k izbrancem.
Bobo

Množično cepljenje je ključni projekt v boju proti covid-19. Od njegove hitrosti bo odvisno, kdaj se bo Slovenija vrnila v "normalno življenje" in koliko ljudi se bo še okužilo. Toda raziskave kažejo, da nezaupanje ljudi v cepljenje raste – tudi zato, ker ljudje vse manj verjamejo vladi pri njenem vodenju epidemije. To je za družbo nevarno, saj lahko uspešno cepljenje čim večjega števila ljudi pomeni ločnico med življenjem in smrtjo.

A tega se dejstva se v vladi očitno še vedno ne zavedajo. Ne le, da je njen urad za komuniciranje (Ukom) za promocijo cepljenja za 11.500 evrov najel Edvarda Kadiča, strokovnjaka za telesno govorico in življenjskega trenerja ("life coach" v angl.), ki je kolumnist Nova24TV. Iz dokumentacije, ki jo objavljamo danes, je razvidno, da je šlo zelo verjetno za posel, dogovorjen vnaprej in to med ljudmi iz kroga vladajoče stranke SDS.

Edvard Kadič, ki ga portali SDS označujejo za "medijskega strokovnjaka", je goreč zagovornik vlade.
Edvard Kadič, ki ga portali SDS označujejo za "medijskega strokovnjaka", je goreč zagovornik vlade.
Instagram

V Sloveniji tako v času, ko v državo prihajajo večje pošiljke cepiv, nimamo resne kampanje, ki bi ljudi ozaveščala o pomenu in pozitivnih plateh cepljenja. Za to je odgovoren Uroš Urbanija, direktor Ukoma, od katerega smo pred tednom dni zahtevali dokumentacijo o postopku izbire izvajalca za "komunikacijske storitve za promocijo cepljenja proti covid-19". Prejeli smo jo včeraj, Ukom pa jo je že dan pred tem objavil na svoji spletni strani. 

Preberite še:
Tako je šef Ukoma svojim razdelil deset tisoče evrov

Krinka za javno naročilo 

Dokumentacija razkriva, da se Ukom za pomoč pri promociji cepljenja ni obrnil na nobeno od domačih ali tujih medijskih agencij, podjetje ali kogarkoli drugega, ki bi imel s temi kampanjami že kakršne koli izkušnje. Sredi februarja se je obrnil le na tri potencialne ponudnike – ob Kadiču še na:

1)    Podjetje Signatum v lasti Mihaela Hočevarja, občinskega svetnika SDS v Grosupljem. V letih od 2012 do 2018 je bil direktor založbe Nova obzorja, ki izdaja tednik Demokracija in je v solasti SDS. Leto dni je bil tudi izvršni direktor televizije Nova24TV. Gre za podjetje, ki se ukvarja s poslovnim svetovanjem.

2)    Luko Perša, novinarja Nova24TV, ki je leta 2014 kandidiral za župana Murske Sobote in dobil 1,61 odstotka glasov. Po propadli politični karieri je začel delati za spletni portal v lasti Madžarov in vidnih članov SDS. Ni znano, da bi imel Perš kakršne koli izkušnje na področju promocijskih in medijskih kampanj, ves čas pa na družbenem omrežju Twitter deli sporočila Uroša Urbanije.

Rok za oddajo ponudbe je bil kratek. Urbanija je Kadiču, Hočevarju in Peršu pisal v petek, 12. februarja. Ponudbo so morali oddati do torka, 16. februarja. Za pripravo ponudb so torej imeli na voljo manj kot dva delovna dneva. 

Kaj je Edvard Kadič govoril na RTV Slovenija 20. februarja letos, dva dni po podpisu 11.500 evrov vredne pogodbe z Urošem Urbanijo

Čeprav je Ukom s tem, ko se je obrnil na tri potencialne ponudnike, na videz zadostil zakonskim načelom "gospodarnosti, učinkovitosti in uspešnosti", so vsi tako ali drugače povezani z vladajočo stranko. Kadič je velik podpornik vlade, Hočevar je dolgoletni vidni član SDS, Perš pa sodelavec portala, ki širi njeno politično propagando.

Po pričakovanju je najbolj ugodno ponudbo v višini 11.500 evrov oddal Kadič. Perš bi iste storitve opravil za 18.000 evrov, Hočevar pa za 18.250 evrov (brez vključenega DDV). Ukom je tako že v četrtek 18. februarja, slab teden dni po pozivu k oddaji ponudb, podpisal pogodbo s Kadičem. Na pojasnila Ukoma o tem, na podlagi katerih referenc so se pri iskanju promotorja cepljenja obrnili na Kadiča, Hočevarja in Perša, še čakamo. 

Preberite še:
Predstavljamo vam delo komunikatorja za cepljenje Uroša Urbanije

Kako to počnejo v tujini? In kako pri nas?

V tujini so se promocije cepljenja lotili temeljito in profesionalno. Ameriška vlada je konec februarja začela 250 milijonov dolarjev vredno kampanjo, ki Američane z oglasi in "podcasti", v katerih nastopajo znane osebe, poziva, naj se cepijo. Posamezne zvezne države imajo lastne kampanje in spodbude. V Veliki Britaniji sta vlada in javna zdravstvena blagajna za promocijo cepljenja med drugim najela pevca Eltona Johna in igralca Michaela Caina. V Nemčiji je bila prva kampanja namenjena osveščanju zdravstvenih delavcev, druga pa cilja na mlade. V Franciji kampanjo vodi ministrstvo za zdravje. V ozadju oglasov, v katerih nastopajo babice z vnuki, pa se vrti glasba pokojnega pevca in skladatelja Gilberta Becauda

Pri nas je vlada v začetku aprila začela kampanjo v podporo cepljenju na lokalnih radijskih postajah. Zdaj, ko je vlada Janeza Janše sprostila cepljenje za vse starostne skupine, pa naj bi na Ukomu zagnali tudi obsežno televizijsko kampanjo. Koliko denarja bodo porabili zanjo, na katerih televizijah bodo oglaševali in kako bodo razdelili oglaševalski kolač, ni znano. Po naših informacijah pa pri teh aktivnostih sodeluje tudi Kadič.

Janez Janša napoveduje, da "bomo učinkovito precepljenost dosegli do sredine junija". Vse večje nezaupanje ljudi v cepljenje ne vzbuja pretiranega optimizma.
Janez Janša napoveduje, da "bomo učinkovito precepljenost dosegli do sredine junija". Vse večje nezaupanje ljudi v cepljenje ne vzbuja pretiranega optimizma.
STA

To dokazujejo tudi pogodba in računi, ki smo jih prejeli od Ukoma. Tako je moral Kadič predvidoma do začetka aprila pripraviti medijski načrt oglaševanja, ki vključuje "administrativno pripravo v zvezi z zakupom oglaševalskega časa in prostora glede na ciljne skupine". Za to je Ukomu sredi aprila izstavil račun v višini 700 evrov. Do sedaj je Kadič na Ukom poslal še tri druge račune. V začetku marca mu je zaračunal 2300 evrov za pripravo kampanje promocije cepljenja. Poslal mu je tudi dva računa po 1625 evrov za komunikacijsko svetovanje v februarju in marcu.

Preberite še:
Kako Uroš Urbanija deli državni denar prijateljem iz SDS

Ko greste čez mejo, boste na SMS dobili Kadičevo avtorsko delo 

Kaj vse je Kadič še počel za denar, ki ga je prejel za promocijo cepljenja? Vsak teden ima s predstavniki Nacionalnega inštituta za javno zdravje (NIJZ) in ministrstva za zdravje usklajevalne sestanke, na katerih se seznanijo s sprotnimi podatki o cepljenju in preigravajo možnosti za nadaljnje aktivnosti. V februarju je Kadič po lastnih navedbah:

-       pomagal pri vzpostavitvi spletne strani CepimoSe.si, na kateri so dostopni aktualni podatki o cepljenju, 

-       pripravil arhiv in usklajeval "mehaniko izrezov videoposnetkov" Ukoma, 

-       uredil tablo na govorniškem podestu v tiskovnem središču vlade, 

-       posredoval prošnjo vplivnežem za izjave v podporo cepljenju in 

-       pripravil tekst za SMS sporočila ob prehodu državne meje. 

V marcu pa je usklajeval in izmenjeval ideje o radijskem oglaševanju za generacijo 60+ in ažurno spremljal spletno stran CepimoSe.si, tiskovne konference in socialna omrežja (Facebook, Instagram, Twitter ...). Kadič je sicer na družbenem omrežju Twitter od marca do danes objavil le peščico objav, povezanih s cepljenjem.