
Na direkciji za infrastrukturo so zaustavili javno naročilo za nadgradnjo železniške postaje Jesenice, ki bi ga moral dobiti konzorcij domačih gradbincev pod vodstvom družbe Riko v lasti Janeza Škrabca.
Kot je razvidno iz sklepa, ki smo ga pridobili v uredništvu, je direktorica direkcije Karmen Praprotnik zavrnila prejeto ponudbo kot nedopustno in postopek zaključila brez oddaje naročila. Razlog? Končna cena, ki jo je po pogajanjih oddal Škrabčev Riko, je previsoka in presega zagotovljena sredstva.
Kot smo poročali, so na razpis prispele tri ponudbe. Najnižjo je oddal Riko v vrednosti 170 milijonov evrov, a je krepko presegala obseg sredstev, ki so jih imeli na voljo. Kljub temu so se na direkciji odločili za nadaljevanje postopka s pogajanji, v katerih pa je bil Riko pripravljen spustiti ceno za samo šest milijonov evrov.
Kaj sledi in zakaj javno naročilo že več kot leto dni razburja slovensko javnost?
Ponudba previsoka, a kljub temu šli v pogajanja
Vrednost nadgradnje železniške postaje Jesenice, ene večjih pri nas, ki je bila nazadnje prenovljena v 50. letih prejšnjega stoletja, je šla v nebo, še preden bi lahko zasadili prvo lopato.
Že konec leta 2023, tik pred objavo razpisa za izbiro izvajalca gradbenih del, se je namreč uradna vrednost tega projekta z 81 milijonov evrov zvišala na 126 milijonov evrov (z DDV). V gradbenih krogih so imeli tudi številne pomisleke o upravičenosti investicije v takšnem obsegu. Toda kmalu zatem je postalo jasno, da bo končna cena nadgradnje postaje na Jesenicah še krepko višja.
Ob Riku, ki je veljal za neuradnega favorita za pridobitev posla, sta jih oddala še hrvaška Kufner Grupa, ki je dela pripravljena opraviti za slabih 176 milijonov evrov (z DDV), in podjetje Vzdrževanje in obnova cest (VOC) iz Celja. Njegova ponudba je bila še za tri milijona evrov dražja od Hrvaške.
Vse ponudbe so bile previsoke, a naj bi Riko kot edini izpolnjeval tudi ostale pogoje. Zato so šli z njim v dodatna pogajanja. Zdaj pa so ugotovili, da "končna ponudbena cena presega sredstva, zagotovljena do roka za oddajo prve ponudbe".
Preberite še:
Podražitve na železnicah: nova postaja ne bo stala 81, ampak 170 mio evrov
Že na samem začetku postavili napačno oceno vrednosti
Zaradi odmevnosti javnega naročila je ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek naročila revizijo projekta. Ta je pokazala, da so bile storjene napake že na samem začetku. Projektantska ocena vrednosti projekta je bila namreč postavljena prenizko.
Revizija, ki sta jo izvedli avstrijska družba IKK in nemška TÜV SÜD Rail, je ugotovila še, da je projekt precej več kot le nadgradnja železniške postaje, saj gre za zelo obsežno logistično vozlišče.
Direkciji za infrastrukturo so priporočili pogajanja s ponudniki, saj bi lahko vnovična objava razpisa končno ceno še zvišala. "Iz izkušenj vem, da vnovična objava razpisov vodi v 10- do 15-odstotno zvišanje stroškov," je dejal avstrijski strokovnjak za infrastrukturo Franz Lückler, ki je sodeloval pri pripravi končnega poročila.
In prav to se bo zdaj zgodilo. Direkcija bo po vsej verjetnosti že kmalu objavila novo javno naročilo, ob tem pa ustrezno zvišala zagotovljena sredstva, da bi ustrezala visokim ponudbam oziroma bi tokrat lahko našli izvajalca.
Preberite še:
Se posli na železnicah delijo vnaprej? 138-milijonski razpis in samo ena ponudba.