![1709128437-dsc09463-1709128385353](http://cdn.kme.si/public/images-cache/750xX/2024/09/18/f05b1e779794b762c43c5c59116452ad/67a5e9a2a9cc6/f05b1e779794b762c43c5c59116452ad.jpeg)
V državnem podjetju 2TDK, ki vodi gradnjo drugega tira, so potrdili naše današnje razkritje, da se turški gradbinec Yapi Merkezi zaradi finančnih težav umika iz več kot 1,1 milijarde evrov vrednega projekta.
Kot smo poročali, so predstavniki Turkov, ki bi morali izvesti polovico gradbenih del, že obvestili vodstvo 2TDK, da svojega dela projekta ne bodo zmogli končati. Po naših neuradnih informacijah naj bi jim zaradi neplačevanja računov zmanjkalo operative in delavcev. Glavnino del na drugem tiru naj bi tako prevzel Kolektor kot partner v konzorciju. Turki pa naj bi z manjšim delom operative ostali le še na odseku med Divačo in Črnim Kalom.
"2TDK je kot naročnik od vodilnega partnerja konzorcija zahteval, da se urgentno reši situacija, v kateri se je znašel eden od partnerjev konzorcija," so danes sporočili iz 2TDK, ki ga vodi Matej Oset. " Vsi partnerji so solidarno odgovorni, da prevzamejo obveznosti na projektu v primeru, če se eden od partnerjev znajde pred finančnimi, časovnimi ali kakšnimi drugimi okoliščinami, ki bi lahko vplivale na izvedbo pogodbenih del," so dodali.
To pomeni, da bodo morali v Kolektorju zelo hitro najti rešitev. Drugače lahko pride do dodatnih zamud pri dokončanju gradbenih del in s tem povezanih pogodbene kazni.
Preberite še:
Težave na drugem tiru: Turki odhajajo, prihaja 20-milijonski aneks
Zamaknil se je tudi rok za dokončanje del
Gre za končni epilog finančnih težav turškega gradbinca Yai Merkezi, ki se vlečejo že skoraj leto dni. Že septembra lani smo razkrili, da je več podizvajalcev in delavcev, ki so jih najeli Turki, ostalo brez plačil, zaradi česar so zapustili gradbišče. Takrat v 2TDK o neplačevanju podizvajalcev uradno niso vedeli ničesar. Toda po neuradnih informacijah naj bi Yapi Merkezi zdaj podizvajalcem skupaj dolgoval že skoraj 20 milijonov evrov.
Kot smo razkrili, se je včeraj sestal tudi nadzorni svet 2TDK in prižgal zeleno luč za finančni aneks zaradi podražitev del. Vrednost: več kot 20 milijonov evrov. Prišlo bo tudi do podaljšanja roka za izvedbo gradbenih del. Vse to so danes v sporočilu za javnost potrdili tudi v 2TDK.
"2TDK je po zahtevnih pogajanjih uskladila pogodbene vrednosti z zakonsko obveznostjo plačila podražitev, spreminja se tudi rok za dokončanje del, ki je zdaj 31. marec 2026. V zvezi z navedenim je družba sklenila aneksa k pogodbama za Odsek 1 in Odsek 2 s konzorcijem Kolektor CPG, Yapi Merkezi in Özaltin," so pojasnili.
"Nova pogodbena vrednost za odsek Črni kal - Koper tako znaša 251 milijonov evrov brez DDV oziroma 23,3 milijona evrov več," so navedli. "2TDK nima vpliva na višino teh podražitev, saj določanje indeksa temelji na podražitvah cen, materiala, storitev, ki jih obračunava za to pristojna institucija," so poudarili in dodali, da projekt drugi tir ostaja v okviru potrjene investicijske vrednosti.
"Pogodbena vrednost se spreminja zaradi podražitev, kar je zakonska obveznost naročnika. Če zakonsko obveznih podražitev zaradi inflacijskih učinkov ne bi bilo, bi bil odsek med Črnim Kalom in Koprom realiziran pod ocenjeno vrednostjo pogodbe. S podražitvami zaradi inflacije se soočajo vsi projekti v Sloveniji in tudi primerljivi večletni infrastrukturni projekti v tujini," so še povedali v 2TDK.