Do državnozborskih volitev še:

Zakaj je v resnici odstopil poslanec SDS

Koga vladajoča stranka pošilja v podjetje, ki gradi največji infrastrukturni projekt v državi?

Avtor: Primož Cirman / Vesna Vuković
petek, 12. 11. 2021, 13:00


20170924-00806771
Ljubo Žnidar odhaja v podjetje, zadolženo za izgradnjo drugega tira.
STA

Ljubo Žnidar, dosedanji poslanec SDS, ki je v sredo odstopil s položaja, je najresnejši kandidat za novega člana poslovodstva državnega podjetja 2TDK, ki gradi drugi tir železniške proge med Divačo in Koprom. 

To informacijo nam je potrdilo več virov. Žnidar je ob odstopu izjavil, da je šlo za odločitev osebne narave in da bo karierno pot nadaljeval v gospodarstvu, v svoji gradbeni stroki. Toda po naših informacijah je Žnidar prva izbira, da v poslovodstvu 2TDK nasledi donedavnega člana Iztoka Černošo, ki je v začetku meseca postal direktor Rudarsko gradbenega podjetja (RGP) v lasti Skupine Holding slovenske elektrarne (HSE). Černoša je namreč enako kot Žnidar član SDS, ki zdaj v poslovodstvu podjetja 2TDK nima svojega člana. Generalni direktor podjetja 2TDK Pavel Hevka je bil imenovan v kvoti SMC, direktor Božo Emeršič pa prihaja iz NSi, ki ga je postavila tudi v nadzorni svet Slovenskega državnega holdinga (SDH), krovnega upravljavca državnega premoženja. 

To bo Žnidarju prineslo tudi finančne koristi. Po podatkih iz lanskega leta kot poslanec prejema dobrih 4200 evrov bruto plače. Dogovorjeno bruto mesečno plačilo za člana poslovodstva podjetja 2TDK medtem znaša 7.500 evrov, torej skoraj enkrat več.

Nasprotoval je zakonu o drugem tiru

Drugi tir je največji infrastrukturni projekt v državi, ki sodi pod ministrstvo za infrastrukturo Jerneja Vrtovca. Njegova trenutna ocenjena vrednost znaša dobro milijardo evrov. Žnidar je bil v preteklosti nasprotoval ustanovitvi podjetja, v katerem bi po novem delal, saj ga za gradnjo 27 kilometrov proge ne potrebujemo. Nasprotoval je tudi zakonu o drugem tiru, ki ga je pripravila vlada Mira Cerarja, SDS pa skušala zrušiti na dveh referendumih. Pred tremi leti je govoril, da je drugi tir nujen, a predrag. Jeseni 2018 je vlada Marjana Šarca njegovo vrednost ocenila na 960 milijonov evrov. Žnidar je pozival, da mora projekt voditi stroka, ne politika. 

Žnidar je bil v preteklosti nasprotoval ustanovitvi podjetja, v katerem bi po novem delal.
Žnidar je bil v preteklosti nasprotoval ustanovitvi podjetja, v katerem bi po novem delal.
2TDK

Žnidar je sicer nekdanji dolgoletni župan občine Polzela, ki ga je prva Janševa vlada postavila za direktorja DDC, predhodnice današnje Družbe za razvoj infrastrukture (DRI). Vodil jo je do leta 2011, nato pa je bil prvič izvoljen za poslanca SDS v volilnem okraju Žalec. Med drugo Janševo vlado je bil državni sekretar na ministrstvu za infrastrukturo, ki ga je vodil Zvonko Černač. Leta 2014 je bil znova izvoljen za poslanca, leta 2018 pa se je vrnil na DRI, tokrat kot vodja projekta. Na predčasnih volitvah ni bil izvoljen za poslanca.

V tem mandatu je v državnem zboru nadomestil Jelko Godec, ko je ta postala državna sekretarka v kabinetu predsednika vlade. Zdaj bo Žnidarja zamenjala Karmen Kozmus Ferjan, soproga poslanca SDS Jureta Ferjana, ki se je po zamenjavi oblasti zaposlila v kabinetu ministra za finance Andreja Širclja. Zdaj je zaposlena na finančni upravi (Furs).