Prihaja vojska brezposelnih, na zavodu zvonijo telefoni v prazno

Zaradi naglega poslabšanja razmer v gospodarstvu in prvih večjih odpuščanj se stopnjuje tudi pritisk na zavod za zaposlovanje. Zakaj ponekod telefoni zvonijo v prazno?

Avtor: Tomaž Modic
sreda, 25. 3. 2020, 17:30


zavod za zaposlovanje, prosta delovna mesta
/
Bobo

Trenutno je na zavodu razpisanih manj kot 1500 prostih delovnih mest, kar je ena najnižjih številk doslej. Kot kaže, podjetja ob pomanjkanju dela množično umikajo objave, samo v zadnjih 24 urah se je namreč njihovo število zmanjšalo za skoraj sto.

To pomeni, da bi bili lahko že kmalu priča dogajanju po letu 2008, ko se je število brezposelnih povzpelo nad 120.000, zanje pa je bilo na voljo le nekaj tisoč delovnih mest. Koliko ljudi je zaradi začasnega zaprtja tovarn in zaustavitve javnega življenja čez noč izgubilo službo, bo znano čez nekaj dni.

Tistim, ki se prijavljajo v evidenco brezposelnih, želijo preveriti informacije glede izplačil nadomestil ali iščejo možnosti za hitro zaposlitev, pa dodatno težavo povzroča neodzivnost. Zavod za zaposlovanje je namreč tako kot druge javne ustanove zaprl poslovalnice in do nadaljnjega posluje prek telefona in elektronske pošte. Kot so nas opozorili bralci, pa javno objavljene telefonske številke velikokrat zvonijo v prazno.

Danes je bilo manj kot 1500 prostih delovnih mest.
Danes je bilo manj kot 1500 prostih delovnih mest.
posnetek zaslona

"Manj nas dela, trudimo se po najboljših močeh"

Očitke o oteženi oziroma moteni komunikaciji z državljani na zavodu zavračajo. "Po zagotovilih naših sodelavcev iz območnih služb, ki so res močno obremenjeni, saj sprejmejo praktično vsak klic, naši uporabniki ugotavljajo, da smo v nekaterih lokalnih okoljih ena izmed redkih javnih služb, ki je dosegljiva po telefonu," so poudarili.

"Zavedamo se, da se občasno zaradi preobremenjenosti sistema pojavljajo motnje pri sprejemanju telefonskih klicev, vendar tudi te težave spoti odpravljamo, prav zato vse naše uporabnike pozivamo, da uporabljajo tudi druga komunikacijska sredstva, ki jih imamo na voljo, kot npr.  elektronska pošta, navadna pošta in spletne portale," so pojasnili na zavodu.

V ljubljanski centrali in območnih službah, kjer zavod še deluje, je sicer samo po nekaj ljudi, ki zagotavljajo izvedbo ključnih nalog, povezanih z izplačili, prijavo na zavod, nujnih zadev pri zaposlovanju tujcev, nujnih aktivnosti za implementacijo zakonov, izvedbe interventnega zakona in podobno.

Na zavodih svetujejo, naj stranke na njihovih uradnih spletnih straneh preverijo, kakšen je nov, spremenjen delovni čas, in prek katerih telefonskih številk so dostopni.

"Zaposleni si kljub zelo oteženemu delu zaradi bistvenega zmanjševanja števila zaposlenih prizadevamo, da izvajamo ključne naloge, zato da uporabniki naših storitev ne bi bili prikrajšani za izplačilo različnih transferjev, ki jim po zakonu pripadajo. To pomeni, da so naše ključne storitve povezane z varovanjem rokov za uveljavljanje materialnih pravic," so povedali.

Poudarili so, da na vseh območnih službah telefoni delujejo, "tako da naši uporabniki lahko pridejo do potrebnih informacij, prav tako je na voljo tudi brezplačna telefonska številka našega kontaktnega centra, kjer sodelavci nudijo vso potrebno pomoč oziroma informacije."

/
/
STA

Javne ustanove zaprle večino poslovalnic

Zgodba je podobna tudi pri drugih javnih zavodih. V zadnjih dneh so namreč večino poslovalnic zaprle tudi upravne enote, zavoda za pokojninsko in zdravstveno zavarovanje, centri za socialno delo in druge ustanove.

To je marsikomu, predvsem starejšim, otežilo urejanje upravnih zadev, ki so jih prej najlažje uredili z obiskom in v pogovoru z referentom oziroma s svetovalcem. Toda pri novem delovnem režimu jim težavo povzroča neodzivnost zaposlenih na zavodih, ki delajo od doma.

Na nekaterih zavodih so potrdili, da so jih državljani v zadnjih dneh zasuli s klici, in priznali, da so v določenih primerih res imeli težave z odzivnostjo. A hkrati poudarjajo, da so močno okrepili ekipe v telefonskih centralah in državljane prosijo, naj se držijo navodil.

Ponekod so stacionarne telefone prevezali na mobilne številke zaposlenih.
Ponekod so stacionarne telefone prevezali na mobilne številke zaposlenih.
Profimedia

Službeni telefon prevezali na mobilnega

Na Zavodu za zdravstveno zavarovanje Slovenije (ZZZS) so pojasnili, da od ponedeljka prejšnji teden "večje število delavcev delo opravlja od doma, kar pomeni, da imajo službene telefone prevezane na domači ali mobilni telefon". "Pri tem nastajajo tehnične motnje, zato stranke obveščamo, da nekatere telefonske številke niso vedno dosegljive. Motnje odpravljamo in stranke prosimo za razumevanje," je pojasnil Damjan Kos iz ZZZS.

Poudarili so tudi, da je v torek, 17. marca, do 10.30 ure, torej v nekaj urah, "telefonistka ZZZS na telefonski številki 01 / 30 77 200 obdelala že 94 klicev (avtomatska statistika)". "Z vsakim dnem omogočamo našim delavcem boljše tehnične pogoje za njihovo nemoteno delo v pogojih, ko morajo biti fizični stiki s strankami prekinjeni," je dodal.

Na Zavodu za pokojninsko in invalidsko zavarovanje (ZPIZ) so medtem poudarili, da nimajo nobenih težav z odzivnostjo. Zaradi sprejetih ukrepov so celo podvojili število vključenih informatorjev v enotni komunikacijski center, s 30 na 60. "Celo uspešnost odgovorjenih klicev je okrog 97 odstotkov," ugotavljajo. 

"Niti ne beležimo večjega števila prejetih klicev, kot smo jih pred spremenjenim načinom poslovanja zavoda. Moramo se zavedati, da v večini primerov želijo informacije pridobiti starejši ljudje, pri katerih se lahko tudi zgodi, da napačno odtipkajo telefonsko številko in želene informacije v prvem poskusu ne dobijo," so dodali.