Nad Niko Kovač pošiljajo inšpekcijo, v resnici pa sami kršijo pravila

Se še spomnite predvolilnih brezplačnikov, s katerimi je SDS nagovarjala volilce? Zgodovina se ponavlja, ponovno pa v največji vladni stranki za propagando brez sramu porabljajo davkoplačevalski denar.

Avtor: Primož Cirman / Tomaž Modic / Vesna Vuković
petek, 8. 4. 2022, 05:55


POL20220405BOR_7466
Napis na oglasnem panoju, ki nazorno prikazuje volilno kampanjo največje vladne stranke: kitenje s tujim perjem in (zlo)raba državnih sredstev.
Bobo

Inštitut 8. marec in Nika Kovač sta v zadnjih tednih postala ena glavnih tarč stranke SDS, njenega predsednika Janeza Janše in strankarskih medijev. Očitajo jima, da s pozivanjem ljudi na volitve delata protizakonito kampanjo za levičarske stranke. Nad njiju so poslali celo inšpekcijo. Toda v resnici so oni tisti, ki grobo kršijo predvolilno zakonodajo.

Po zakonu so volilna kampanja vse politične oglaševalske vsebine in druge oblike politične propagande, ki se izvajajo v obdobju 30 dni pred volitvami, njihov namen pa je vplivati na odločanje volivcev. Organizator in plačnik mora biti znan in vidno označen. Medtem ko večina političnih strank to spoštuje, se v največji vladni stranki na to očitno požvižgajo.

Danes razkrivamo več primerov odkritega nagovarjanja volivcev, naj glasujejo za Janševo SDS oziroma njene koalicijske partnerje in proti njihovemu glavnemu izzivalcu - Gibanju Svoboda Roberta Goloba. Tega ne počnejo samo strankarski mediji, ki jih financirajo državna podjetja in meceni z Madžarske, ampak celo vlada, ki za to porablja davkoplačevalski denar.

Preberite še:
Zakaj SDS na soočenja pošilja Hojsa #kolumna

Državni denar za strankarsko propagando

Tako se je konec marca, na dan uradnega začetka volilne kampanje, na spletnih straneh vlade pojavil interaktivni "Pregled vladnih projektov za razvoj občin". V njem lahko najdemo zemljevid z naborom investicij po občinah, ki so v teku oziroma so zanje zagotovljena sredstva. Gre za nadgradnjo akcije, ki jo v SDS pod geslom "gradimo Slovenijo #zate" že več mesecev vodijo prek oglasnih panojev po državi. Zaradi tega so se nad njih zgrnili številni očitki, da si neupravičeno pripenjajo zasluge za projekte, financirane z državnim denarjem.

Vladni urad za komuniciranje poskuša v vsaki od slovenskih regij doseči čim več ljudi in jih "opozoriti" na dosežke Janševe vlade.
Vladni urad za komuniciranje poskuša v vsaki od slovenskih regij doseči čim več ljudi in jih "opozoriti" na dosežke Janševe vlade.
Facebook

Kljub temu je šel vladni urad za komuniciranje, ki ga vodi Uroš Urbanija, še dlje. V začetku tega tedna se je na uradnem vladnem profilu na družbenem omrežju Facebook pojavila množica oglasov, ki prebivalcem vsake od dvanajstih regij predstavljajo "vladne projekte". Klik na oglas pripelje do prej omenjenega interaktivnega zemljevida. Kot rečeno, je plačnik oglasov vlada, ki bi lahko za to, da doseže čim večje število ljudi, porabila tudi več tisoč evrov.

Bližje je dan odločitve, manj zadržkov imajo v SDS pri uporabi oziroma zlorabi državnih sredstev. Državljani so namreč v teh dneh začeli opažati velike jumbo plakate "SDS Rezultati govorijo", katerih naročnik je največja vladna stranka, napotujejo pa na prej omenjeno spletno stran z naborom "vladnih projektov".

Mestna občina Slovenj Gradec stranko SDS poziva, da umakne sporne oglase in ne zavaja. Bazena namreč ne gradi SDS, ampak občina s pomočjo davkoplačevalskega denarja.
Mestna občina Slovenj Gradec stranko SDS poziva, da umakne sporne oglase in ne zavaja. Bazena namreč ne gradi SDS, ampak občina s pomočjo davkoplačevalskega denarja.
Facebook

Spomnimo, leta 2018 je Miro Cerar odstopil s položaja predsednika vlade, po tem ko je vrhovno sodišče razveljavilo izid referenduma o drugem tiru. Kot je ugotavljalo, je bila "referendumska kampanja nedopustno enostranska", vlada pa bi morala stvarno, celovito in transparentno obveščati javnost in le tako porabljati proračunski denar. Pritožbo je sicer vložil aktivist Vili Kovačič, ki so ga v SDS nedavno uporabili pri poskusu prepovedi delovanja političnih strank Levica in SD.

Preberite še:
Nova nagrada SDS za novinarja RTV Jožeta Možino

Portal v lasti vidnih članov SDS "bruha" po opoziciji ...

Podobno kot pred prejšnjimi parlamentarnimi volitvami so se v največji vladni stranki in njenih medijih tudi tokrat odločili za uporabo umazane kampanje in poskus diskreditacije nasprotnikov. Osrednja tarča so najverjetnejši bodoči predsednik vlade in stranke Koalicije ustavnega loka (KUL): LMŠ, SD, Levica in SAB.

Umazana kampanja. Kdor bo na google.si iskal informacije o Robertu Golobu ali Gibanju Svoboda, lahko pomotoma zaide na Nova24TV.
Umazana kampanja. Kdor bo na google.si iskal informacije o Robertu Golobu ali Gibanju Svoboda, lahko pomotoma zaide na Nova24TV.
Google

/
/
Google

Kdorkoli bo v teh dneh v google.si, najbolj priljubljen spletni iskalnik pri nas, vtipkal besedni zvezi "Robert Golob" ali "Gibanje Svoboda", mu bo kot prvi zadetek ponudil spletni portal Nova24TV in na njem serijo negativnih prispevkov o Golobu in njegovi stranki. Zakaj? Ker so se na Nova24TV odločili za zakup teh besed in internetnemu velikanu za to plačujejo veliko denarja. Zakupili so tudi imena vseh strank KUL. Med lastniki podjetja, ki izdaja portal Nova24TV, so sicer Janša, Alenka JerajBožo PredaličAleš Primc in Franci Matoz, torej vidni člani vladajoče SDS.

Tako kot vlada tudi na Nova24TV plačujejo Facebooku. Od uradnega začetka volilne kampanje, torej v zadnjih dveh tednih, so sponzorirali deset različnih objav, za kar so po ocenah porabili med 1300 in 2700 evrov. Večina je usmerjenih proti Golobu. Tako so več kot 300 evrov porabili za promocijo videoposnetka, na katerem predsednika Gibanja Svoboda primerjajo z ruskim predsednikom Vladimirjem Putinom, agresorjem na Ukrajino. Posledično si ga je ogledalo že 58.000 ljudi. Toda če bi pravniki takšne vsebine še lahko označili za "novinarske" in v skladu z ohlapno volilno zakonodajo, pa je povsem drugače s provladnimi vsebinami.

V videoposnetku so Roberta Goloba primerjali z Vladimirjem Putinom.
V videoposnetku so Roberta Goloba primerjali z Vladimirjem Putinom.
Facebook

Na Nova24TV bodo za promocijo objav o dosežkih Janeza Janše na Facebooku porabili najmanj 500 evrov.
Na Nova24TV bodo za promocijo objav o dosežkih Janeza Janše na Facebooku porabili najmanj 500 evrov.
Facebook

Na Nova24TV, ki je plačnik oglasov, so daleč največ (finančnega) poudarka dali prispevku "Ko uspehi govorijo sami zase: Več kot 200 srečanj Janše s tujimi predstavniki (1. del)". V njem izpostavljajo, kako "zelo uspešen pri vzpostavljanju odnosov s tujino" je Janša. Za to, da na Facebooku dosežejo več sto tisoč ljudi, bodo plačali najmanj 500 evrov. V skladu s predvolilno zakonodajo morajo sicer izdajatelji medijev "volilne oglaševalske vsebine objaviti z navedbo naročnika". V tem primeru se pravil ne držijo.

Preberite še:
"Račun je plačal Rok Snežič. Izvora denarja nismo preverjali."

... vse skupaj pa financira državni Telekom

Mnogo bolj kot to, kakšno propagandno vsebino v predvolilnem času širijo strankarski mediji, je sporno, kdo vse to plačuje. Kot smo v seriji prispevkov razkrili na necenzurirano.si, je to v glavnem Telekom Slovenije.

Preden je oblast prevzela SDS, so veliko večino denarja za delovanje strankarskih medijev prejeli z Madžarske, od podjetij iz kroga tamkajšnjega predsednika vlade Viktorja Orbana. Po tistem je naš nacionalni operater postal ne samo največji državni oglaševalec na Nova24TV, ampak tudi njen glavni financer. Telekom že od srede lanskega leta televiziji Nova24TV plačuje nadomestilo za distribucijo programov, ki je v primerjavi z drugimi programi nesorazmerno visoko. V letu in pol ji je državni operater skupaj nakazal skoraj 1,5 milijona evrov.Tako visokih plačil po naših podatkih nikakor ni mogoče upravičiti s kriteriji gledanosti.

Že nekaj časa je mogoče na spletnem portalu Nova24TV opaziti predvsem oglase Telekoma Slovenije.
Že nekaj časa je mogoče na spletnem portalu Nova24TV opaziti predvsem oglase Telekoma Slovenije.
Posnetek zaslona

To krepi sume, da Telekom na ta način prikrito financira medijski projekt vladajoče stranke, v zadnjih tednih pa tudi predvolilno kampanjo. Upravo Telekoma od marca lani vodi Cvetko Sršen, nekdanji kandidat SDS za župana Krškega. Nadzorni svet Telekoma Slovenije vodi Iztok Černoša, član SDS iz Šoštanja, v njem pa sta od letos še odvetnik Nova24TV Radovan Cerjak in pravnik Jurij Toplak, ki stranki pomaga pri napadih na ustavno sodišče, sam pa je tudi dolgoletni prijatelj Roka Snežiča. Pogodbo o sodelovanju s Telekomom Slovenije ima tudi Franci Matoz, dolgoletni odvetnik SDS in Janše.

Op.p.: avtorji prispevka izjavljajo, da nihče od njih nima sklenjene nikakršne pogodbe s katero koli pravno ali fizično osebo, ki nastopajo v tem prispevku.