Do državnozborskih volitev še:

To so mediji, ki jim je Simoniti dal državni denar

Objavljamo seznam medijev in projektov, ki so prišli do denarja na razpisu za sofinanciranje medijskih vsebin. Na njem so tudi mediji, ki jih obvladuje stranka SDS ali pa je njihovo poročanje naklonjeno vladajočim strankam.

Avtor: Primož Cirman / Tomaž Modic / Vesna Vuković
sreda, 26. 5. 2021, 11:35


vasko-simoniti
Na ministrstvu za kulturo, ki ga vodi Vasko Simoniti, so poudarili, da bodo z državnim denarjem spodbujali tiste medijske vsebine, "ki prispevajo h kakovostnemu informiranju državljank in državljanov na vseh ravneh".
STA

Do sredstev so tako prišli:

- družba Nova24TV, ki je v lasti madžarskih vlagateljev in vidnih članov SDS (19.500 evrov).

- podjetje Nova obzorja, ki je v solastništvu SDS, izdaja pa strankarski tednik Demokracija in spletno stran Škandal24 (19.451 evrov).

- podjetje Pro TV, izdajatelj programa TV3. Prijavilo je televizijsko oddajo Faktor, ki jo je do nedavnega vodil Bojan Požar (17.212 evrov).

- zavodi Iskreni, ki ga vodi Igor Vovk in spada v vplivni prostor Nove Slovenije (19.500 evrov).

- konservativni spletni medij Časnik.si, ki velja za izrazito naklonjenega vladi (16.033 evrov).

- družba TS Media, ki je v lasti državnega Telekoma Slovenije (19.500 evrov). Odgovorni urednik je izbranec SDS Peter Jančič.

- družba Planet TV, ki je od lani v lasti madžarske televizijske hiše TV2 (19.500 evrov). 

- časopisna hiša Večer (19.500 evrov).

- podjetje Družina (19.500 evrov).

- časopis Primorske novice (19.499 evrov).

- tednik Reporter (19.500 evrov).

- založba Beletrina pod vodstvom Mitje Čandra (19.500 evrov).

- zavod Media Ples, ki ga vodi Barbara Drnač. Prijavil je projekt Parada plesa (13.000 evrov).

- duhovno prosvetni center Dom sv. Jožef (3900 evrov).

- Inštitut dr. Antona Korošca (14.950 evrov), ki ga vodi Primož Jelševar, član izvršnega odbora stranke SLS.

- Društvo katoliških pedagogov Slovenije (6071 evrov).

Vsi prejemniki so našteti v spodnjih tabelah.

Preberite še:
Propagandna mreža SDS čaka na državni denar

Na rednem javnem razpisu za sofinanciranje programskih vsebin medijev v letošnjem letu je bilo na voljo okoli 2,7 milijona evrov. Za tiskane, radijske in televizijske programe ter elektronske publikacije je bilo namenjenih 600.000 evrov. V tej kategoriji je bilo prijavljenih 110 projektov, do sredstev jih je prišlo 41.

Področje A: tiskani mediji, radijski in televizijski programi ter elektronske publikacije

/
/
Ministrstvo za kulturo

Večji del denarja, okoli dva milijona evrov, pa je bilo na voljo za sofinanciranje programskih vsebin s statusom lokalnega, regionalnega, študentskega oziroma nepridobitnega radijskega ali televizijskega programa. V tej kategoriji bodo sofinancirali 28 od 33 prijavljenih projektov.

Področje B: radijski in televizijski programi s statusom lokalnega, regionalnega, študentskega oziroma nepridobitnega

/
/
Ministrstvo za kulturo

"Strokovna komisija je prepoznala medijske projekte z najboljšim potencialom in najprepričljivejšo predstavitvijo ter medijskemu razpisu povrnila izvirni namen nagrajevanja odličnosti. Projektni razpisi ne morejo biti socialni korektiv za zasebne medijske hiše, ampak morajo spodbujati tiste medijske projekte, ki sledijo namenu tovrstne državne pomoči, to je spodbujanju tistih medijskih vsebin, ki prispevajo h kakovostnemu informiranju državljank in državljanov na vseh ravneh," so rezultate komentirali na ministrstvu za kulturo.

O razdelitvi proračunskega denarja, namenjenega pluralizaciji medijev ter podprtju kakovostnih vsebin, so odločali člani strokovne komisije Matej MakarovičBorut RončevičTamara Besednjak ValičJonatan Vinkler in Suzana Žilič Fišer. Makarovič in Rončević sta že več kot desetletje tesno povezana z vladajočo stranko SDS in ji pomagata pri ustvarjanju medijske politike in utrjevanju strankarske ideologije. Sprva je bil član komisije tudi Mitja Štular, nedavno imenovani novi član uprave Telekoma Slovenije, ki pa je 10. marca odstopil in ni sodeloval pri ocenjevanju prijavljenih projektov. 

Člani komisije do klientelističnega posla na ministrstvu za kulturo

Matej Makarovič, Borut Rončević in Tamara Besednjak Valič so tudi avtorji raziskave o odnosu medijev do aktualne vlade med korona krizo, ki jo je konec lanskega leta naročilo ministrstvo za kulturo pod vodstvom Vaska Simonitija. Po njihovem je raziskava potrdila to, na kar opozarjajo že dolgo časa - da "medijski prostor obvladujejo mediji naklonjeni levici".

Toda ugotovitve raziskave so sporne iz več razlogov. Avtorji so zamolčali jasen konflikt interesov zaradi povezanosti s stranko SDS. Manjkajo tudi metodološka pojasnila, zakaj so si za analizo poročanja o "ukrepih vlade v zvezi s covid-19" izbrali zelo kratko obdobje od 1. do 20. maja. Šlo je tudi za klientelističen posel. Zasebna Fakulteta za medije, ki je v solasti Makaroviča in Rončevića, je za njegovo izdelavo prejela prejela 24.000 evrov. Ministrstvo je konkurenčno ponudbo pridobilo še od dveh drugih prijateljskih ponudnikov: skupine Parsifal, ki za Nova24TV opravlja javnomnenjske raziskave, in Fakultete za informacijske študije v Novem mestu. Njen dekan je Matej Makarovič.

Razkritje: podjetje Providentia, izdajatelj necenzurirano.si, se je prijavilo na razpis ministrstva za kulturo s projektom Stranpoti epidemije, ki ni bil izbran za prejemnika sredstev.