Tudi ob novem zbiranju ponudb je namreč najcenejšo ponudbo oddal turški gradbinec Cengiz, tokrat v vrednosti slabih sto milijonov evrov. Dars je prejel še štiri ponudbe. Poslali so jih:
- J&P – Avax (Grčija): 115 milijonov evrov,
- konzorcij Kolektor CPG – Yapi Merkezi (Turčija): 121 milijonov evrov,
- konzorcij Implenia Avstrija – Implenia Švica – CPG: 121,4 milijona evrov,
- konzorcij Gorenjska gradbena družba (GGD) - Metrostav (Češka): 122.1 milijona evrov.
Po odprtju ponudb sledi faza njihovega pregleda in ocenjevanja, so danes sporočili z Darsa. Včeraj se je iztekel podaljšani rok za oddajo ponudb. Dars je preučeval tri možnosti:
1. Da bi rok podaljšal do končne odločitve državne revizijske komisije o zahtevi Kolektorja CPG in GGD, ki se ne strinjata, da se je Dars k oddaji ponudb ponovno povabil tudi turški Cengiz in grški J&P-Avax.
2. Da bi ponudbe sprejel in jih do končne odločitve deponiral.
3. Da bi ponudbe odprl.
Na Darsu so se odločili za tretjo možnost in danes odprli ponudbe. Če bo Državna revizijska komisija ugodila zahtevi Kolektorja ali GGD, bi moral Dars izločiti dve najugodnejši ponudbi na razpisu. To bi pomenilo, da bi bila med ostalimi ponudbami najugodnejša tista, ki jo je oddal konzorcij Kolektor CPG – Yapi Merkezi. Oddaji ponudb bodo sledila še pogajanja.
Leto in pol boja za Karavanke
Spopad za Karavanke traja že dobro leto in pol. Dars je razpis za gradnjo druge cevi predora objavil že decembra 2017. V prvem poskusu je najcenejšo ponudbo, vredno 89 milijonov evrov, oddal Cengiz. To je bilo 15 milijonov evrov manj od ponudbe GGD in še dodatna dva milijona evrov manj od ponudbe konzorcija Kolektorja CPG – Yapi Merkezi.
Dars je za izvajalca del pod Karavankami izbral Cengiz, a je državna revizijska komisija odločitev zaradi formalnih razlogov razveljavila. "Postopki javnega naročanja v revizijskem delu vedno bolj postajajo iskanje formalnih pomanjkljivosti izbrane ponudbe, ne pa uresničevanje temeljnih načel javnega naročanja, torej konkurenčnosti ponudnikov ter gospodarne in učinkovite porabe javnih sredstev," so takrat sporočili iz nadzornega sveta Darsa.
Zakaj reference iz Karavank ne bodo pomagale pri drugem tiru
Dars se je zato odločil izvajalca del iskati z neposrednimi pogajanji, h katerim je povabil šest ponudnikov. Nato sta GGD in Kolektor CPG vložila zahtevo za zadržanje postopka, a ju je državna revizijska komisija. Ponudbe do roka ni oddal le eden od povabljenih kandidatov: konzorcij Cestnega podjetja Ptuj in sarajevskega podjetja Euro-Asfalt, ki je gradil del avtocestnega odseka Draženci-Gruškovje. Reference, s katerimi je dobilo ta posel, je dobilo prav pri Cengizu.
Pritožbe so izbor izvajalca za gradnjo druge predorske cevi že močno zavlekle, prihajajo pa na vsako odločitev Darsa. Že septembra lani so se sicer začela dela na avstrijski strani predora, ki skupaj meri skoraj osem kilometrov.
Čeprav se v zadnjih mesecih navaja, da je boj za Karavanke pomemben, ker bi slovenskim gradbincem omogočil pridobitev referenc za poznejše razpise pri projektu drugi tir Divača-Koper, to ne drži. Referenco namreč gradbeno podjetje pridobi šele po tem, ko zgrajeni objekt dobi uporabno dovoljenje. To pa se v primeru Karavank ne bo zgodilo pred objavo prvih razpisov za gradnjo predorov in viaduktov za drugi tir, ki jih v podjetju 2TDK napovedujejo že za letošnjo jesen.
Turki in Kolektor drug proti drugemu tudi na Hrvaškem
Turški Cengiz in Kolektor si stojita na nasprotnih straneh tudi na Hrvaškem. Oba sta oddala ponudbe na razpisu za obnovo in nadgradnjo dobrih 42 kilometrov železniške proge med Križevci in mejo z Madžarsko. Investicija je bila pred razpisom ocenjena na 297 milijonov evrov, pri čemer bo Hrvaška 85 odstotkov denarja dobila iz EU, natančneje iz Instrumenta za povezovanje Evrope (CEF).
Na tem razpisu je najugodnejšo ponudbo oddala kitajska gradbena družbo Sinohydro, ki je gradbena dela pripravljena opraviti za 326,4 milijona evrov. Le za slab milijon dražjo ponudbo je oddal turški Cengiz (327,4 milijona evrov), zato gre pričakovati tesen boj. Konzorcij Kolektor Koling - Yapi Merkezi je po kriteriju vrednosti ponudb na petem mestu med desetimi ponudniki (388,5 milijona evrov). Sledijo mu Železničarsko gradbeno podjetje (SŽ-ŽGP), ki v poslu nastopa skupaj z italijanskim Rizzanijem (ponudba je vredna 390,2 milijona evrov), grški Avax (392,3 milijona evrov), še en konkurent na razpisu za Karavanke, in avstrijski Strabag (403,3 milijona evrov).
Članek prvotno objavljen na strani siol.net