Alenka Bratušek kadruje: menjava na čelu podjetja, ki gradi drugi tir

Pavle Hevka ni več direktor podjetja 2TDK, ki gradi drugi tir železniške proge Divača-Koper, trenutno največji infrastrukturni projekt v državi.

Avtor: Primož Cirman
četrtek, 23. 3. 2023, 20:40


Necenzurirano prenos
Še preden je vlada potrdila noveliran investicijski program za drugi tir se je ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek odločila zamenjati direktorja podjetja 2TDK.
STA

Nadzorni svet podjetja 2TDK ga je danes zvečer razrešil s položaja. Nasledil ga je nekdanji direktor Kobilarne Lipica Matej Oset. V upravo pa se vrača Marko Brezigar, ki je bil njen član že v času vlade Marjana Šarca, ko je ministrstvo za infrastrukturo tako kot zdaj vodila Alenka Bratušek. Brezigar je bil vrsto let eden ključnih mož GH Holdinga, ki je v lasti Blaža Miklavčiča. To podjetje je član konzorcija, ki je pred dnevi oddal edino ponudbo za tretji sklop del na drugem tiru. Upravo ob Hevki zapušča tudi njen član Božo Emeršič, ki prihaja iz NSi.

Do zamenjave na čelu 2TDK je prišlo le nekaj tednov po tem, ko je vlada na zahtevo ministrstva za finance preložila odločanje o noveliranem investicijskem programu za drugi tir. Po novem znaša končna cena projekta 1,083 milijarde evrov. To je 87 milijonov evrov več kot leta 2021.

Projekt se je, tako navaja dokument, podražil zaradi "znatnih sprememb v dinamiki gibanja cen gradbenih materialov, surovin in energentov". Kar za okrog 30 odstotkov, na 24,4 milijona evrov, se dvigujejo tudi predvideni izdatki za bančne obresti. Spremenjena je tudi časovnica. Drugi tir bodo gradili pol leta dlje, do leta 2026. Pri tem pa je dokončno jasno, da pri projektu ne bo sodelovala nobena od zalednih držav. 

Preberite še:
Drugi tir se draži, do posla prišel še Miklavčič

Zadnje dejanja Pavla Hevke na čelu podjetja 2TDK je bilo tako odprtje edine ponudbe, ki je prispela na razpis za železniška in predorska dela na drugem tiru. Oddal jo je konzorcij, v katerem so moči združili trije največji domači igralci na železniških projektih: SŽ-Železniško gradbeno podjetje (ŽGP), Kolektor in GH Holding. Vanj so pripustili še turško skupino Yapi Merkezi, ki skupaj s Kolektorjem gradi celotno traso drugega tira.

Toda edina ponudba, prispela na razpis, je bila neprijetno presenečenje za podjetje 2TDK, ki bo zgradilo in upravljalo drugi tir. Konzorcij štirih gradbincev je namreč pripravljen dela opraviti za 208 milijonov evrov (brez DDV). To je dobrih 35 milijonov oziroma za petino več od ocenjene vrednosti naročila, ki so jo v podjetju 2TDK določili pred zgolj tremi meseci (172,5 milijona evrov).

Pavle Hevka
Pavle Hevka je na čelo podjetja 2TDK prišel leta 2020 kot kader SMC.
2tdk

So se v podjetju 2TDK res tako zmotili pri oceni vrednosti teh del? Ali pa so gradbinci izkoristili dejstvo, da konkurenčnih ponudnikov iz Slovenije in tujine posel očitno ne zanima? To bo verjetno postalo jasno v naslednjih tednih, ko bodo v podjetju 2TDK preučili ponudbo in odločili, ali bodo šli v pogajanja z edinim ponudnikom. 

Hevka je na čelo podjetja 2TDK prišel leta 2020, v času zadnje vlade Janeza Janše, in to kot kader SMC. Takrat je na položaju zamenjal Dušana Zorka, ki je bil izbira Alenke Bratušek. Tudi po zamenjavi je imel podporo zdaj že nekdanjega ministra za infrastrukturo Bojana Kumra. Po tem, ko je resor prevzela Alenka Bratušek, pa je postalo jasno, da so zamenjave v vrhu podjetja le vprašanje časa. Zorko je sicer nekdanji generalni direktor Pivovarne Laško Union, kjer je novi prvi mož 2TDK Matej Oset vrsto let služboval kot član uprave in direktor oskrbovalne verige.

Kot je znano, je vse gradbene posle pri prvih dveh sklopih del, po pogodbi skupaj vrednih 628 milijonov evrov, dobil konzorcij Kolektorja CPG in dveh turških podjetij (Yapi Merkezi in Özaltın İnşaat), ki imata ustrezne reference pri gradnji predorov. Toda med podizvajalci je bilo mogoče najti domala vse večje domače gradbince in inženirska podjetja: SGP Pomgrad, ki je v večinski lasti Stanka Polaniča, SŽ-ŽGP, Riko Janeza Škrabca, VOC Celje, inženirsko-gradbeno podjetje CVP, podjetja CMC Group, Hmezad TMT, Ponting ...