Kako je Peter Jančič Siolu odpeljal 11.000 evrov

Uradno: nekdanji urednik Siol.net je obisk z enega najbolj branih portalov v državi prikrito preusmerjal na lastno spletno stran. Kdo mu je to dovolil?

Avtor: Primož Cirman
četrtek, 6. 4. 2023, 16:00


20181219-00906484
Peter Jančič se je ob odhodu s Siola predstavljal kot žrtev političnih čistk. V resnici je odšel z bogato popotnico.
STA

Ko je Peter Jančič konec lanskega oktobra odšel s položaja odgovornega urednika portala Siol.net, je skušal javnost prepričati, da je žrtev politične čistke. Pri tem je Jančič zamolčal, da je ob sporazumnem odhodu prejel skoraj 50.000 evrov bruto odpravnine. Toda to očitno ni edina ugodnost, ki jo je prejel od nekdanjega delodajalca. 

Urednikovanje Siol.net je namreč Jančič zlorabljal tudi za zasebno korist. V družbi TSMedia, ki izdaja portal, so tako potrdili, da so po Jančičevem odhodu "pregledali njegova avtorska dela, ki so nastala v obdobju, ko je opravljal funkcijo odgovornega urednika medija Siol.net". V veliki večini gre za kolumne, v katerih je branil SDS in Janeza Janšo, tedanji opoziciji pa pred lanskimi volitvami napovedoval enako usodo kot "Rusom pred Kijevom".  

Odkrili so, da je Jančič obiskovalce Siol.net preusmerjal na lastno spletno stran, za katero ponovno intenzivneje piše od lani jeseni. "Ugotovljeno je bilo, da so bile v posamezna besedila dodane hiperpovezave do člankov oziroma vsebin (Jančičeve spletne strani, op. a.)," so za necenzurirano.si pojasnili v družbi TS Media. Na to nas je že lani opozorilo več bralcev Siol.net. Po njegovem odhodu so te hiperpovezave iz besedil na Siol.net odstranili. 

Preberite še:
Bogata Telekomova popotnica za Jančiča in Geriča

Ustni dogovor z Geričem, ki ga je v službo vzel Urbanija

Po naših informacijah je Jančič na ta način s Siol.net speljal več kot 44.000 klikov. S tem je opazno dvignil obiskanost lastne spletne strani, ki je med njegovim delom na Siol.net praktično zamrla. Njen izdajatelj je Zavod za svobodo izražanja, ki ga zastopa Jančič. Z večjo branostjo, doseženo na ta način, je tako lažje pridobival tudi komercialne oglase za svoj portal, ki ga takrat merilniki dosega na spletu niso zaznavali. 

Obenem je Jančič Siol.net prikrajšal tudi za prihodek od teh klikov. V družbi TS Media so nam pojasnili, da za vsak klik oziroma preusmeritev zaračunajo 0,25 evrov. To pomeni, da bi jim moral Jančič za celotni obisk, ki ga je speljal na svojo spletno stran, plačati 11.000 evrov. Tega po naših podatkih ni storil. Zakaj ne? Ker so za Jančiča takrat veljala drugačna pravila kot za oglaševalce in druge partnerje Siol.net.

Rajko Gerič (desno) je februarja letos postal odgovorni urednik drugega programa TV Slovenija. Na fotografiji še v.d. direktorja RTV Andrej Grah Watmough (levo) in direktor TV Slovenija Uroš Urbanija (v sredini).
Rajko Gerič (desno) je februarja letos postal odgovorni urednik drugega programa TV Slovenija. Na fotografiji še v.d. direktorja RTV Andrej Grah Watmough (levo) in direktor TV Slovenija Uroš Urbanija (v sredini).
Marko Vaupotič / M24

Takšno brezplačno preusmerjanje mu je namreč dovolil nekdanji direktor Rajko Gerič, so nam potrdili v družbi TS Media. Šlo naj bi za nekakšen ustni dogovor, s katerim je Gerič, zdaj odgovorni urednik drugega programa TV Slovenija, "pokril" Jančiča. Kot smo že poročali, je tudi Gerič ob odhodu s položaja prejel zajetno popotnico. Do sredine februarja je ostal zaposlen v družbi TS Media, a mu ni bilo treba hoditi v službo. Kljub temu je ves ta čas prejemal plačo, ki je po naših podatkih mesečno znašala 7.300 evrov bruto.

Na Telekom Slovenije, ki ga od septembra lani vodi Boštjan Košak, smo zato poslali več vprašanj. Zanimalo nas je, kolikšen je znesek ugotovljene oziroma ocenjene poslovne škode, ki je skupini nastala zaradi dogovora Gerič-Jančič, in kako so se odločili ukrepati. Za odgovore so nas napotili na družbo TS Media, ki jo od decembra vodi Igor Gajster, pred tem zadolžen za področje prodaje. Tam nam na konkretna vprašanja niso odgovorili. Pojasnili so nam le, da "na spletnem mediju Siol.net ves čas skrbno spremljamo statistike, ki jih potrebujemo pri našem vsakdanjem delu". Tako očitno nihče ne bo ugotavljal škode, ki jo je Jančič pred lanskimi parlamentarnimi volitvami s političnim urednikovanjem storil Siolu in njegovi blagovni znamki. 

Preberite še:
Za javni, ne Janšev RTV! #komentar