Do državnozborskih volitev še:

Državni Telekom se brani milijonov, ki niso madžarski

Kako bodo uprava in nadzorni svet Telekoma Slovenije razložili delničarjem, da za pet milijonov evrov niso prodali hčerinske družbe, ki posluje z izgubo in bi bila brez finančne podpore lastnika insolventna?

Avtor: Tomaž Modic / Vesna Vuković
četrtek, 13. 5. 2021, 18:50


20160909-00723977
Vse kaže na to, da je bila odločitev o zaustavitvi prodaje TS Media politična. Cvetko Sršen, predsednik uprave Telekoma Slovenije, to zanika.
STA

Zgodilo se je, kar smo na necenzurirano.si napovedali pred mesecem dni. Na Telekomu Slovenije so včeraj zaustavili prodajo hčerinske družbe TSMedia, ki ima v lasti Siol.net, drugi najbolj brani informativni spletni portal v državi.

Za to so se po naših informacijah odločili, ker je najugodnejšo ponudbo oddal United Group, ki ga vodi srbski poslovnež Dragan Šolak. Za TS Media naj bi bil pripravljen plačati pet milijonov evrov. To je dobre tri milijone evrov več od cene iz ponudbe madžarske televizijske hiše TV2, ki ima od lani v lasti Planet TV in je bila želeni kupec SDS. Lastnik TV2 je József Vida, eden od ključnih oligarhov iz omrežja madžarske vladajoče stranke Fidesz Viktorja Orbana. Predsednik uprave Telekoma Cvetko Sršen (SDS) je kljub temu zanikal, da bi šlo za politično odločitev. 

Vlada si želi, da bi celotna medijska divizija Telekoma Slovenije prešla v madžarske roke.
Vlada si želi, da bi celotna medijska divizija Telekoma Slovenije prešla v madžarske roke.
twitter

Javnosti je Sršen ponudil drugačno razlago. Pojasnil je, "da vsi vidiki tveganj niso bili upoštevani in da so nova strokovna mnenja pokazala, da je za TS Media kar veliko priložnosti na trgu". Podatki o poslovanju TS Media v minulem letu kažejo drugačno sliko. Na Telekomu, ki je v večinski lasti Republike Slovenije, so se z ustavitvijo prodaje odrekli več milijonom evrov za družbo, ki povečuje izgubo in je brez finančne podpore lastnika de facto insolventna.

Preberite:
Bojan Požar le dobil plačilo za podporo vladi

"Naša ponudba je bila zelo dobra in očitno je, da v Sloveniji ni mogoče izvesti neodvisnega in poštenega razpisa, katerega cilj je izključno v domeni gospodarskih interesov. To je slaba novica za vse tuje investitorje in še slabša za Slovenijo ter njen položaj," so odločitev Telekoma komentirali v United Group.

Pol milijona evrov izgube in negativni kapital

Družba TS Media, ki je lastnica in upravljalka portalov Siol.net, Najdi.si in Bizi.si, je lani ustvarila 5,6 milijona evrov čistih prihodkov od prodaje. To je za dobro desetino ali 717 tisoč evrov manj kot v letu 2019. Ob tem se je njen denarni tok iz poslovanja (EBITDA) skoraj prepolovil, družba pa je ustvarila nekaj manj kot pol milijona evrov čiste izgube. 

Velik vpliv na poslovanje je imela epidemija covid-19, zaradi katerega se je zmanjšalo oglaševanje na velikih zaslonih. A so se prihodki od oglaševanja znižali le za pet odstotkov. Za precej več, skoraj 20 odstotkov, je upadla prodaja storitev, "vezanih na zrele imeniške produkte" (telefonski imenik, klicni centri ...). Toda po drugi strani so zaradi koronavirusa prestavili dogodke, nekatere trženjske in oglaševalske akcije pa so prestavili v letošnje leto, s tem pa znižali stroške.

Kmalu po zamenjavi vlade je odgovorni urednik Siol.net postal izbranec SDS Peter Jančič.
Kmalu po zamenjavi vlade je odgovorni urednik Siol.net postal izbranec SDS Peter Jančič.
Primož Lavre

Telekomova pomoč je še vedno ključnega pomena za preživetje TS Media. Zaradi lanskoletne in preteklih izgub ima družba že 1,2 milijona evrov negativnega kapitala. A si je od svojega lastnika izposodila nekaj več kot 1,5 milijona evrov in se s tem izognila likvidnostnim in finančnim težavam. Telekom ostaja tudi njen glavni poslovni partner. V lanskem letu je TS Media z njim ustvarila okoli 2,2 milijona evrov prihodkov.

Po zamenjavi vlade lani spomladi je prišlo tudi do menjave na položaju odgovornega urednika Siol.net. Nanj so imenovali Petra Jančiča, vidnega podpornika in zagovornika vladajočih strank na čelu z SDS. Siol.net se v zadnjem času sooča tudi z množičnimi odhodi novinarjev, nezadovoljnih s pritiski na njihovo delo.

Kljub temu naj bi United Group, ki ima velike načrte na slovenskem trgu - v kratkem bo zagnal spletni informativni portal N1, za TS Media ponujal pet milijonov evrov. To je natanko toliko, kot je moral madžarski TV2 plačati za Planet TV, v katerega je Telekom v letih pred tem vložil (in izgubil) več kot 80 milijonov evrov. Dejanska cena je bila nižja, saj naj bi se Telekom odpovedal tudi terjatvam in posojilom, zavezati pa se je moral tudi k nadaljnjemu oglaševanju na Planet TV.

Do prodaje je prišlo tudi zaradi tega, ker so se tedanji nadzorniki bali odškodninske odgovornosti za enega najbolj izgubaških projektov Telekoma v zadnjem desetletju. Če  ne bi prišlo do prodaje, bi moral še naprej zagotavljati sredstva za obstoj televizije, projekt likvidirati ali celo razglasiti stečaj Planet TV.

Telekom Slovenije je imel tudi pri prodaji Planet TV na mizi ponudbo United Group, ki je prekašala madžarsko. Toda v Telekomu o tem sploh niso odločali.
Telekom Slovenije je imel tudi pri prodaji Planet TV na mizi ponudbo United Group, ki je prekašala madžarsko. Toda v Telekomu o tem sploh niso odločali.
Bobo

Preberite še:
Nastaja medijski imperij PlanetTV-Nova24TV

Kdo je zaustavil prodajo 

Prodaja TS Media se je začela lani jeseni, torej že v času aktualne vlade. Odločitev o njeni zaustavitvi je sprejela uprava, v kateri je poleg Sršena tudi Mitja Štular, dolgoletni kader SDS. Znan je kot nekdanji predsednik programskega sveta RTV Slovenija in sodni izvedenec, ki je s svojim pričanjem na sojenju razbremenil Milka Noviča, osumljenega umora nekdanjega direktorja Kemijskega inštituta Janka Jamnika.

Zaustavitev prodaje je na včerajšnji seji podprl tudi nadzorni svet Telekoma. V njem sedijo štirje predstavniki lastnika, torej države, in trije predstavniki zaposlenih:

-       Iztok Černoša (SDS), inženir in projektant iz Šoštanja, ki je oktobra lani postal član uprave podjetja 2TDK, ki bo gradilo drugi tir železniške proge Divača-Koper,

-       Radovan Cerjak (SDS), sicer nadzornik Slovenske tiskovne agencije (STA) in odvetnik Nova24TV,

-       Aleksander Igličar (SMC), predavatelj na ekonomski fakulteti v Ljubljani, ki je bil v preteklosti že član nadzornega sveta RTV Slovenija in STA,

-       Marko Kerin (SMC), ki je eden vodilnih zaposlenih na Slovenskih železnicah (SŽ),

-       Drago Kijevčanin, predsednik sindikata SELEKS,

-       Dušan Pišek, predsednik sveta delavcev, in 

-       Jana Kuhar Žižek, članica sveta delavcev.

Ali je kdo od njih nasprotoval ustavitvi postopka in vztrajal pri prodaji TS Media, ni znano.