V igri za prenovo železniške postaje v Ljubljani, trenutno največjega infrastrukturnega v prestolnici, je ostal le še en ponudnik. To je konzorcij, ki ga vodi Železniško gradbeno podjetje (SŽ-ŽGP) v lasti Slovenskih železnic, združuje pa več največjih domačih gradbincev:
- Kolektor Igin, ki je v lasti skupine Kolektor (v njej ima glavno besedo Stojan Petrič),
- Cestno gradbeno podjetje (CGP) iz Novega mesta, ki ga lastniško obvladujejo družbe Darija Južne,
- GH Holding, ki je v lasti direktorja Blaža Miklavčiča.
Po naših informacijah je namreč državna direkcija za infrastrukturo že pred začetkom pogajanj o končni ceni projekta izločila drugega ponudnika – podjetje Vzdrževanje in obnova cest (VOC) Celje. Ta naj bi oddal nepopolno ponudbo, zaradi česar se direkcija pogaja le še s SŽ-ŽGP. Kot smo neuradno izvedeli, bo razplet pogajanj jasen predvidoma v prvi polovici septembra.
Ponujena cena: 247 milijonov evrov
Odločanje o izvajalcu osrednjega dela prenove ljubljanske železniške postaje traja že leto dni. Na prvi razpis, ki ga je direkcija objavila novembra, sta prispeli dve ponudbi: konzorcij SŽ-ŽGP (261 milijonov evrov z DDV) in VOC Celje (295 milijonov evrov). Obe ponudbi je zavrnila, saj sta krepko presegali ocenjeno vrednost, ki je takrat znašala 167 milijonov evrov (z DDV).
Marca so na direkciji, ki spada pod okrilje ministrstva za infrastrukturo, razpis ponovili. Nanj sta se spet prijavila ista kandidata, le da je tokrat konzorcij SŽ-ŽGP ponudil 247 milijonov evrov, torej 14 milijonov evrov manj kot prej, VOC Celje pa 260 milijonov evrov. Tudi tokrat je bilo to več od ocenjene vrednosti, ki jo je direkcija ob ponovljenem razpisu določila pri 211 milijonih evrov (z DDV), zato so sledila pogajanja.
Od kod takšne razlike med ponujeno ceno in ocenjeno vrednostjo? Kot smo že poročali, so oceno vrednosti projekta na direkciji izdelali leta 2022, ko so pripravljali dokumentacijo za razpis. Pri tem naj bi največje razlike nastala pri nekaterih postavkah cen materialov. Na direkciji naj bi tako vrednost kubičnega metra betona ocenili na 90 evrov. Viri iz gradbenih krogov so nam zatrdili, da ta številka v ponudbi konzorcija znaša 130 evrov, torej skoraj polovico več. Podobna odstopanja naj bi bila tudi pri ceni kilograma železa, še višja pa pri ceni enega metra tira.
Kmalu tudi gradnja Emonike
Prenova železniške postaje sicer zajema gradnjo novega nadhoda s postajno dvorano z dvigali, tekočimi stopnicami in tekočimi trakovi za hitrejši prehod čez nadhod, ki bo omogočal povezavo za pešce med centrom mesta in Bežigradom. V postajni dvorani so predvideni prostori za prodajo kart, čakalnica za potnike in sanitarije. Skupna površina predvidenih objektov nadhoda s postajno dvorano je 13.665 kvadratnih metrov.
Obenem bodo izvajalci nadgradili še tirno infrastrukturo, prenovili signalnovarnostne naprave in obnovili sedanji podhod. Po prvotnih načrtnih bi morali pogodbo za novo železniško postajo podpisati že januarja, gradnja pa bi se začela prejšnji mesec.
Priprave in dela tečejo tudi pri drugih delih prenove železniške postaje. Že skoraj leto teče gradnja nadomestnega in razširjenega železniškega nadvoza nad Dunajsko cesto s spremljajočimi deli na tirni infrastrukturi. Kmalu pa naj bi se začela tudi gradnja 350 milijonov evrov vrednega komercialnega dela projekta Emonika, kjer je investitor madžarska bančna skupina OTP. Ta bo obsegal trgovski in zabaviščni center, poslovno stolpnico, hotel in stanovanja.