Prikaz nasprotnih dejstev: "Kitajci in njihovi lobisti za drugi tir"

Od podjetja 2TDK smo v zvezi s prispevkom "Kitajci in njihovi lobisti za drugi tir" prejeli zahtevo za objavo popravka oziroma prikaza nasprotnih dejstev. Objavljamo ga v celoti, kot smo ga prejeli.

Avtor: Uredništvo
četrtek, 30. 7. 2020, 12:00


Necenzurirano prenos
Dušan Zorko, direktor podjetja 2TDK
STA

"Na tako imenovano črno listo Svetovne banke do marca ni bila uvrščena kitajska gradbena družba CSCEC, kot trdite v članku, temveč družba CCECC, ki pa ji strokovna komisija 2TDK v prvi fazi postopka javnih naročil za glavna gradbena dela na drugem tiru ni priznala usposobljenosti zaradi neizpolnjevanja razpisnih pogojev. Zato družba CCECC več ne more sodelovati v drugi fazi razpisov za glavna gradbena dela na drugem tiru, kjer bo odločala cena. Tega vam v 2TDK tudi nismo odgovorili, kot trdite, saj smo marca le zapisali, da je bila na seznamu le ena kitajska družba, pri tem pa nismo navedli, katera je ta družba, zato navajanje v vašem članku ni točno. 

2TDK je navedbe o uvrstitvi na črno listo za vse prijavitelje in njihove partnerje iz tretjih držav preverjala neposredno pri Svetovni banki, ki je odgovorila, da nobeden od ponudnikov in partnerjev iz tretjih držav, z izjemo CCECC, ki mu je sankcija potekla na dan odgovora banke, ni na črni listi. Ob tem poudarjamo, da tudi Svetovna banka navaja, da je njihov sistem prepovedi sodelovanja s posameznimi družbami neodvisen od nacionalnih sistemov. Iz tega ne moremo sklepati na obveznost uporabe teh seznamov pri oblikovanju pogojev in meril pri postopkih javnega naročanja.

Odločitev o podaljšanju roka za podajo prijav na razpisa za glavna gradbena dela je strokovna komisija 2TDK sprejela na podlagi več prošenj, ki pa so bile podane preko portala e-naročanje in so anonimne. 2TDK o usposobljenosti posameznih družb, ki so se prijavile na javni naročili, odloča glede na izpolnjevanje pogojev in skladno z zakonodajo o javnem naročanju."

Martin Tomažin
Samostojni strokovni sodelavec 
za odnose z javnostmi in marketing
2TDK