Popravek: Zakaj agencija Mediana ni razkrila, da je pred volitvami delala za Prebiliča

Od Vladimirja Prebiliča smo v zvezi s prispevkom "Zakaj agencija Mediana ni razkrila, da je pred volitvami delala za Prebiliča" prejeli zahtevo za objavo popravka. Objavljamo ga v celoti, kot smo ga prejeli.

Avtor: Uredništvo
torek, 5. 11. 2024, 16:00


905267_8103439q2bf3ae222ee64b9f9d3fe3
Vladimir Prebilič
Robert Balen

Agencija Mediana pred volitvami izvedla raziskavo javnega mnenja tudi za stranko VESNA

V odgovor na prispevek “Zakaj agencija Mediana ni razkrila, da je pred volitvami delala za Prebiliča”, pojasnjujem, da sam z agencijo Mediana nisem imel sklenjenih nobenih pogodb in tudi nisem bil ne naročnik ne plačnik njihovih storitev. Te naročila in plačala VESNA - zelena stranka, kot so pojasnili v pisnem odgovoru, ki so mu priložili tudi račune za opravljene storitve.

Kot izhaja iz računov, ni šlo za "načrtovanje strategije in volilne taktike", pač pa za izvedbo dveh javnomnenjskih raziskav. S temi nismo merili le potenciala na volitvah, pač pa tudi odnos do različnih tem, ki smo jih naslavljali. Ker je merjenje potekalo v kampanji, smo o tem transparentno poročali ter tudi plačali iz posebnega volilnega računa.

Pri zaključnem poročanju so v VESNI te račune umestili v kategorijo “6) stroški svetovanja za načrtovanje strategije ali posamičnih delov volilne kampanje in njihove rabe ter volilne taktike”. Kategorije so določene z zakonom, ki ne predvideva posebne kategorije za javnomnenjske raziskave.

VESNA je očitno edina transparentno poročala, kar pa ne pomeni, da druge stranke ne naročajo podobnih merjenj pri kateri od agencij, nasprotno, povsem običajno je, da stranke naročajo merjenja javnega mnenja, za lastno rabo, neodvisno od tega, kar naročajo medijske hiše. Podatki so nam v pomoč pri načrtovanju kampanje. Vprašanje velja torej zastaviti drugim strankam, zakaj o tem niso transparentno poročali.

V nadaljevanju prispevka namigujete, da je Mediana začela VESNI meriti višjo podporo s tem, ko je prišlo do sodelovanja med agencijo in stranko. Sami to pripisujemo aktivnostim, ki smo jih izvajali v tem času ter so pomagale k večanju prepoznavnosti skupnega nastopa stranke in mene kot nosilca kandidatne liste.

Prav tako opozarjam na posploševanje, da me je Mediana “spremenila v najbolj priljubljenega politika pri nas”. Žalosti me, da “uspeh” - raje kot trdemu delu in obveščanju javnosti o mojih aktivnostih - pripisujete dotični agenciji. S čimer ne le, da razvrednotite moje delo, pač pa tudi voljo vseh volivcev, ki so mi - tako v predsedniški kot evropski kampanji - namenili svoj glas. Moj rezultat na volitvah v Evropski parlament je zelo podoben rezultatu, ki sem ga dosegel leta 2022, v predsedniški tekmi. Gre torej za neko skupino podpornikov, ki se prepoznavajo v programu in vrednotah, ki jih zagovarjamo s stranko VESNA. Namigovanje, da bi neko merjenje javnega mnenja kar samo po sebi “ustvarilo” tak rezultat, je najmanj podcenjujoče do volivk in volivcev.