Udarec za gradbene barone: edini oddali ponudbo, a je predraga

Državna direkcija za infrastrukturo je zaradi previsoke cene zavrnila edino ponudbo za nadgradnjo železniške postaje v Novi Gorici.

Avtor: Primož Cirman
ponedeljek, 9. 10. 2023, 13:15


gradbinci-tiri
Partnerji pri poslu (od leve zgoraj proti desni spodaj): Dušan Šešok (iskra), Dušan Mes (SŽ), Blaž Miklavčič (GH) in Stojan Petrič (Kolektor).
necenzurirano.si

Konzorciju podjetij Kolektor Koling, SŽ-ŽGP, GH Holding in Iskra ni uspelo priti do posla pri nadgradnji železniške postaje v Novi Gorici. Zanj so sicer kot edini oddali ponudbo, vredno 43 milijonov evrov, kar je skoraj 15 milijonov evrov več od ocenjene vrednosti del.

Na državni direkciji za infrastrukturo so se razpis za projekt odločili ponoviti. Razlog? Ponujena cena, ki "bistveno odstopa od naročnikovih zajamčenih sredstev". Na direkciji, ki jo vodi Bojan Tičar, so zato "predmetno ponudbo (konzorcija, op. .a) označili kot nesprejemljivo in posledično nedopustno", je razvidno iz sklepa o zavrnitvi ponudbe.

Po naših informacijah bodo na direkciji kljub temu poskušali doseči dogovor z edinim ponudnikom. Z njim naj bi se pogajali o končni ceni. Ali bodo vztrajali pri obsegu sredstev, ki so jih imeli do sedaj na voljo, ali pa jih bodo približali znesku, za katerega je konzorcij pripravljen izvesti projekt, bo torej znano že čez nekaj tednov.

Preberite še:
Posli na tirih: Petrič, Mes & co. z edino ponudbo, 15 milijonov nad ceno

Kdo vse se je povezal

Gre za razpis, ki ga je konec junija objavila državna direkcija za infrastrukturo. Ta sodi pod okrilje istoimenskega ministrstva, ki ga vodi Alenka Bratušek. Z njim je želela najti izvajalca del, ki bi v Novi Gorici obnovil postajno zgradbo, zamenjal tire in varnostne naprave, zgradil podhod, perone, novo transformatorsko postajo in druge objekte. Vrednost posla so na direkciji ocenjevali na slabih 29 milijonov evrov (brez DDV).

Toda na razpis je presenetljivo prišla le ena ponudba, vredna več kot 43 milijonov evrov (brez DDV). Oddal jo je konzorcij, v katerem so štiri podjetja:

- Kolektor Koling, ki je v lasti skupine Kolektor. V njej ima glavno besedo Stojan Petrič.
- Železniško gradbeno podjetje (SŽ-ŽGP), ki je v lasti Slovenskih železnic. Te vodi Dušan Mes.
- GH Holding, kjer je lastnik in direktor Blaž Miklavčič.
- Iskra, ki jo lastniško obvladuje Dušan Šešok.

Bodo na direkciji, ki sodi pod ministrstvo za infrastrukturo Alenke Bratušek (na fotografiji), vztrajali pri ceni ali pa bodo popustili pod pritiskom združenih gradbincev?
Bodo na direkciji, ki sodi pod ministrstvo za infrastrukturo Alenke Bratušek (na fotografiji), vztrajali pri ceni ali pa bodo popustili pod pritiskom združenih gradbincev?
Sašo Švigelj/M24.si

Preberite še:
Zakaj vse posle v zdravstvu dobiva isti gradbinec

Se je projektant res zmotil za 15 milijonov evrov?

Že po objavi razpisa se je začelo zapletati. Direkcija je morala zaradi številnih opozoril potencialnih ponudnikov kar osemkrat popravljati razpisno dokumentacijo. Še dvakrat je podaljšala rok za oddajo ponudb - nazadnje do konca avgusta. Kljub temu je na koncu prejela le eno ponudbo in to eno uro pred iztekom roka za njihovo oddajo. Poslal jo je konzorcij, v katerega so se povezali nekateri najpomembnejši igralci pri gradnji železniške infrastrukture v Sloveniji.

Ali je bila ponujena cena visoka zato, ker so v konzorciju vedeli, da bodo edini oddali ponudbo, uradno ni znano. Jasno je bilo le, da se z gradnjo mudi. Leta 2025 bosta namreč obe Gorici Evropska prestolnica kulture (EPK), do takrat pa bi morala država in mesto dokončati več infrastrukturnih posegov, med katerimi je večina predvidena na območju postaje.

Viri blizu gradbincev so nas sicer prepričevali, da težava ni v ponudbeni ceni, ampak v ocenjeni vrednosti. Direkcija naj bi jo zaradi napačne projektantske ocene postavila prenizko, med samo objavo razpisa pa se je projekt spreminjal. Naknadno so se dodajala dela, recimo pri kretniških zvezah. Iz vrst gradbincev je bilo tako mogoče slišati, da že osnovna ocena projekta znaša 40 milijonov evrov, pri čemer je treba upoštevati tudi trenutne razmere na trgu.

Med drugim je potrebno obnoviti postajno zgradbo, zamenjati tire in varnostne naprave ter zgraditi podhod in perone.
Med drugim je potrebno obnoviti postajno zgradbo, zamenjati tire in varnostne naprave ter zgraditi podhod in perone.
Slovenske železnice

Preberite še:
Škrabcu 13-milijonski aneks na železnicah. Kdo je zanj odgovoren?

Na železnicah vse ostane med prijatelji

Največji domači gradbinci so se že v prejšnjem desetletju, ko je država zagnala za več kot milijardo evrov investicij v obnovo in nadgradnjo železniške infrastrukture, radi povezovali v konzorcije.

- Dobrih 286 milijonov evrov vredno nadgradnjo proge med Mariborom in Šentiljem so skupaj dobili SGP Pomgrad, Kolektor Koling, SŽ-ŽGP, GH Holding in Gorenjska gradbena družba (GGD).

- CGP, SŽ-ŽGP, GH Holding, Riko in GGD skupaj od jeseni 2020 izvajajo 166 milijonov evrov vredno nagradnjo gorenjske proge med Kranjem in Jesenicami.

- SGP Pomgrad, Kolektor Koling, CGP, SŽ-ŽGP in GH Holding morajo do leta 2027 nadgraditi progo med Ljubljano in Divačo. Projekt je vreden 68 milijonov evrov.

- prenovo železniške proge in postaj med Brezovico in Borovnico bo za nekaj manj kot 79 milijonov evrov izvedel konzorcij podjetij Kolektor Koling, SŽ - ŽGP, GH Holding in CGP.