Javno pismo: Kustečeva povzročila "nemalo škode vsem v vzgoji in izobraževanju"

Sedem društev, zavodov, sindikatov in civilnih pobud ter več kot 200 staršev, pedagogov in drugih strokovnjakov je podpisalo javno pismo ministru za izobraževanje, znanost in šport.

Svet24
Avtor: Svet24 / R.T.
petek, 24. 6. 2022, 10:09


torba, šolar, šolarji, osnovnošolci
Predlagajo raziskavo o »vplivu epidemične krize na motivacijo, znanje, psihofizično stanje in socialno vedenje učencev ter dijakov«.
STA

Podpisani se nadejajo, da bo Igor Papič v že napovedanem epidemičnem obdobju oblikoval premišljene ukrepe za izvajanje pouka. V pismu je namreč mogoče prebrati, da je ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport v prejšnjem mandatu s Simono Kustec na čelu »povzročilo nemalo škode vsem v vzgoji in izobraževanju«. Pedagogi so bili prepuščeni na milost in nemilosti ministrstva za zdravje, mladim pa je bilo z izbranimi ukrepi »onemogočeno učinkovito učenje ter koliko toliko zdrav osebnosti razvoj«.

"Številni otroci in mladi s posebnimi potrebami so v času izolacije ostali brez ustreznih obravnav specialnih pedagogov, logopedov in drugih strokovnih delavcev ter tako nazadovali v razvoju. Zaostanek med njimi in sovrstniki se je povečal in se s sedanjim običajnim delom najverjetneje nikoli ne bo bistveno zmanjšal."

Posegi v delo pedagogov in strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanje so pustili najmanj štiri posledice na otrocih in mladih:

»- Motiviranost učencev in dijakov je v nepredvidljivem učnem okolju (zaradi ukrepov) mnogo manjša, kar se kaže v njihovem slabšem znanju, spretnostih in veščinah. Slednji dve kompetenci smo učencem in dijakom odvzeli z odsotnostjo kabinetnega pouka ter tako osiromašili mnoge učne predmete (gospodinjstvo, tehnika, fizika, kemija, strokovni predmeti v srednjih šolah ...), pri katerih sta ključnega pomena za razumevanje učne snovi.
- Gibalna sposobnost otrok in mladih je po odprtju osnovnih šol, ki so bile v času epidemije covida-19 večinoma zaprte, slaba, kažejo delni rezultati meritev športnovzgojnega kartona. Vodja sistema Gregor Starc politiko poziva k takojšnjemu ukrepanju, saj slabše gibalne sposobnosti vplivajo tudi na zdravje otrok in mladih in njihovo sposobnost sledenja učni snovi.
- Pri učencih in dijakih opažamo šibko psihično stanje. To se kaže v nesamozavesti, strahu pred javnim ustnim ocenjevanjem v oddelku, apatičnosti, osamljenosti, potrebi po nenehnem dokazovanju, agresivnem vedenju, odvisnosti od elektronskih naprav in celo v poskusih samomora. Tudi poročila pedopsihiatrov s terena kažejo enako sliko: drastično poslabšanje psihičnega zdravja med mladimi.
- Zapiranje otrok in mladostnikov v en prostor za nekaj ur oz. v lastne domove je pustilo posledice tudi v njihovem socialnem vedenju. Več je nesoglasji in prepirov ter manj sodelovanja.«

Predlagajo raziskavo

Da ne bi ponovili istih napak, podpisniki pisma predlagajo raziskavo o »vplivu epidemične krize na motivacijo, znanje, psihofizično stanje in socialno vedenje učencev ter dijakov«. »Na podlagi izsledkov raziskave bi lahko v vzgojno-izobraževalni proces z mirno vestjo uvedli aktivnosti učenja in poučevanja, ki bi potekale v drugačnem, varnem učnem okolju (tudi izven učilnice). V takem okolju bi uporabljali sodobne pristope (skozi igro, šport, ples, umetnost in raziskovanje, z vidnim učenjem, ob orientaciji, delo z modeli ...), ki aktivirajo sposobnosti učencev in dijakov na način, da jim je učenje v veselje, da so lahko v tem procesu svobodni in ustvarjalni ter tudi samoiniciativno razvijejo vse svoje potenciale.«